    From: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: brak dzielenia na ARMie
    Date: Sun, 22 May 2011 22:11:34 +0200

    > przyłączę pytanie, czy w procesorze który ma dla przykładu dzielenie 8
    > bitowe można tak podzielić dzielenia wielobitowe np. 64 bity, żeby
    > skorzystać z wbudowanego dzielenia 8 bitowego?

    20-30 lat temu był to istotny problem, ale twórcy bibliotek wbudowanych
    sobie dobrze radzili. Dziś występuje na ubogich architekturach.

    Zasadniczo przedstawiało się to obrazowo, że jest podobne do "dzielenia
    pisemnego". Intuicyjnie wydaje mi się, że dzielnie 8 bit jest bardzo
    mało przydatne to takiego celu, ale nigdy nei byłem w to zaangażowany.

    PS. stworzyłem i konserwowałem bibliotekę arytmetyki (biznesowej,
    stałoprzecinkowej) gdzie przez ok 7-8 lat pies z kulawą nogą nie zapytał
    się o dzielenie. Nie było potrzebne. Mnożenie przez procent to było
    najtrudniejsze działanie.