  • 1. Data: 2015-10-11 22:27:01
    Temat: budynki central na sprzedaz
    Od: "TymOn" <t...@w...com>

    Przechodząc ostatnio obok budynku centrali telefonicznej w mojej
    dzielnicy, że Orange wystawiła go na sprzedaż.
    Trochę jestem w szoku, to już nie potrzeba w ogóle central? Nastąpił taki
    postęp technologiczny, nikt już nie używa stacjonarnych linii, czy o co tu
    może chodzić? Strona z tego typu ofertami jest pod adresem
    nieruchomosci.orange.pl

  • 2. Data: 2015-10-11 23:58:45
    Temat: Re: budynki central na sprzedaz
    Od: Ircys <i...@p...pl>

    W dniu niedziela, 11 października 2015 22:27:44 UTC+2 użytkownik TymOn napisał:
> [...]
    > postęp technologiczny, nikt już nie używa stacjonarnych linii, czy o co tu

    Używa, używa, ale dział stacjonarny to ułamek działalności Orange, więc Twoja droga
    rozumowania jest niewłaściwa.
    Wyprzedaż budynków potechnicznych jest spowodowana "miniaturyzacją"
    sprzętu. To co kiedyś wymagało ogromnych pomieszczeń, teraz mieści w przysłowiowej
    garści.

    Ircys

  • 3. Data: 2015-10-12 11:59:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Ircys" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    napisał:

> [...]
    >Wyprzedaż budynków potechnicznych jest spowodowana "miniaturyzacją"
    >sprzętu. To co kiedyś wymagało ogromnych pomieszczeń, teraz mieści w

    Czekaj czekaj - ale kable przeciez nadal zbiegaja sie "do centrali".
    A tam sama centrala telefoniczna moze i znacznie mniejsza, ale przybyl
    sprzet od ADSL.
    I moze jeszcze miejsce dla sprzetu operatorow WRL by sie przydalo.

    Zdazyli juz przeniesc infrastrukture do ulicznych "koncentratorow
    wydzielonych" ?
    Czy planuja likwidacje zwyklych telefonow ?

    Aczkolwiek tak jak patrze
    http://nieruchomosci.orange.pl/szczegoly_ogloszenia/
    60/0/T00706

    Powierzchnia budynków: 2382 m2
    Powierzchnia gruntów: 4895 m2
    Warunkiem sprzedaży jest ustanowienie bezterminowych ograniczonych
    praw rzeczowych dostępu do infrastruktury telekomunikacyjnej
    pozostającej w obrębie nieruchomości, tj.:
    -użytkowania pomieszczeń o łącznej powierzchni 658,80m2,
    -nieodpłatnej służebności przesyłu sieci teletechnicznych biegnących w
    gruncie,
    -infrastruktury na dachu o pow. połaci dachowej ok. 225m2.

    Czyli pozbywaja sie wszystkich kierownikow, zaplecza, warsztatow, i co
    tam jeszcze bylo.
    Hm, restrukturyzacja majatku, potrzeba wykazania sie zyskiem,
    nieumiejetnosc wynajecia ?

    Przekazanie budynku do osobnej spolki, od ktorej by sie potem
    dzierzawilo te 658m po rynkowej cenie byloby chyba dobrym krokiem -
    potem by sie w UKE wykazalo prawdziwe koszty ...

    J.

  • 4. Data: 2015-10-12 14:53:52
    Od: Ircys <i...@p...pl>

    W dniu poniedziałek, 12 października 2015 11:59:21 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

> [...]
    > Warunkiem sprzedaży jest ustanowienie bezterminowych ograniczonych
    > praw rzeczowych dostępu do infrastruktury telekomunikacyjnej

    To jest ta "garść", o której pisałem i oczywistym jest, że chcą mieć
    do niej dostęp.

    Ircys

  • 5. Data: 2015-10-12 17:04:42
    Od: "Piotr C." <p...@m...com.delete.pl>

    On Mon, 12 Oct 2015 11:59:11 +0200
    "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Czyli pozbywaja sie wszystkich kierownikow, zaplecza, warsztatow, i co
    > tam jeszcze bylo.

    Myślę że przede wszystkim zliwkwidowano lokalne załogi techniczne, a co za tym idzie
    pomieszczenia biurowe i socjalne. Sieć zarządzana jest bardziej centralnie.

    P.

  • 6. Data: 2015-10-12 19:11:47
    Od: Jacek Skórzewski <j...@g...com>

    Sporo tego. Boję się myśleć, jakie są roczne koszty utrzymania tych budynków.

    W Poznaniu Podstolińska i Czarna Rola już sprzedane, będę obserwował, co tam się
    dzieje. O ile na Czarnej Roli jest opcja przeniesienia infrastruktury poza granicę
    nieruchomości i możnaby tam coś wybudować, tak na Podstolińskiej nie jest to
    przewidziane. Developer nabuduje prestiżowy apartamentowiec na bunkrze centrali?
    Piłsudskiego też na sprzedaż, łezka się w oku kręci, sprzątałem tam kiedyś piwnice
    praktykantem będąc. ;)
    Dawnej siedziby Centertela na Bułgarskiej (kolejna łezka w oku ;)) na tyłach Teletry
    jeszcze nie ruszają...

    Pozdr.,
    js

  • 7. Data: 2015-10-24 21:34:10
    Od: mkonst <m...@n...pl>

    W dniu 12.10.15 o 19:11, Jacek Skórzewski pisze:
    > Dawnej siedziby Centertela na Bułgarskiej (kolejna łezka w oku ;)) na tyłach
    Teletry jeszcze nie ruszają...

    Ale Bułgarską "TePsową" dawno sprzedali.
    --
    Pozdrawiam Marcin Konstańczak (mkonst)
    marcin(kropka)konstanczak(malpa)neostrada(kropka)pl

  • 8. Data: 2015-10-25 16:35:41
    Od: Jacek Skórzewski <j...@g...com>

    W dniu sobota, 24 października 2015 21:34:32 UTC+2 użytkownik mkonst napisał:
    > Ale Bułgarską "TePsową" dawno sprzedali.

    Niezła kantyna tam była, przynajmniej w okolicach 2008/9. Świetny gyros. :)

    Pozdr.,
    js