    Date: Fri, 25 Apr 2014 23:21:31 +0200
    From: uzytkownik <a...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: było?
    <1d5q8ysbpsazz.1mxvjxxxwdaa2$.dlg@40tude.net>
    <5358258e$0$2231$65785112@news.neostrada.pl>
    <u4la1nlso0st.o0zmbhp2h70t$.dlg@40tude.net>
    <535a8211$0$2240$65785112@news.neostrada.pl>
    <535a8854$0$2238$65785112@news.neostrada.pl>
    <15pac0akaushm$.rcy8om4tw6ox.dlg@40tude.net>
    <535a99cc$0$2229$65785112@news.neostrada.pl>
    <16v1slfneh9l3$.1w40oeaou7dq3$.dlg@40tude.net>

    W dniu 2014-04-25 19:52, mlodz pisze:

    > ... to wjechał na skrzyżowanie, mimo że nie miał możliwości
    > kontynuowania jazdy. ;>

    Uważasz, że należy "powiesić Cygana, bo kowal zawinił?"
    Jaki to ma związek z kłótnią pomiędzy burakiem z BMW, a debilem z kamerką?

    Zauważ, że kierowca Megane czekał, aż poprzedzające go auto przejedzie.
    Postanowił wjechać dopiero wtedy, kiedy zrobiło się wolne miejsce za
    skrzyżowaniem. Do tej pory stał przed skrzyżowaniem. To czekanie
    kierowcy Megane wykorzystał kierowca auta wyjeżdżającego ze stacji, a
    może po prostu kierowca Megane go wpuścił przed siebie.
    Ponadto zauważ, że kierowca Megane praktycznie nawet się nie zatrzymywał
    na środku skrzyżowania tylko bardzo wolno się toczył i zatrzymał się w
    miejscu takim, w którym nie blokował wyjazdu ze stacji.

    > Rany...
    >

    > [...]
    > I żeby w ogóle ludzie byli dla siebie dobrzy, a na Ziemi zapanował
    > pokój.

    Nie w tym jest rzecz. Chodzi o to, żeby rozsądek górował ponad
    bezwzględnym egzekwowaniem przysługujących praw wynikających z PoRD,
    ponieważ na drodze zdarzają się sytuacje, że rezygnacja z pierwszeństwa
    pomaga usprawnić komunikację zarówno temu, któremu robi się taką
    uprzejmość jak temu, który rezygnuje z pierwszeństwa.
    Tu posłużę się przykładem. Jest skrzyżowanie ciasnych ulic. Do
    skrzyżowania zbliża się autobus oraz samochód osobowy, ale ze względu na
    złą widoczność, kierowcy zauważają się wzajemnie tuż przed
    skrzyżowaniem. Kierowca autobusu ma pierwszeństwo. Gdyby bezwzglednie
    egzekwował swoje pierwszeństwo, może doprowadzić do kolizji z samochodem
    osobowym, bo jadąc większym pojazdem potrzebuje więcej miejsca. W tej
    sytuacji lepiej jest, kiedy kierowca autobusu pozwoli kierowcy osobówki
    przejechać jako pierwszy, bo małe auto bez problemów objedzie autobus.
    Ale jak kierowca autobusu będzie burak, zacznie się wpychać i na siłę
    egzekwować pierwszeństwo to może się okazać, ze obaj się przyblokują na
    tym skrzyżowaniu i będą stali jak barany.

    > Chłopie, jak typ z kamerą wjeżdżał na to skrzyżowanie, to kierownik bmw
    > zapewne dopiero ruszał spod dystrybutora. I o to się tylko rzecz rozbija
    > pamiętasz w ogóle jeszcze o czym rozmawiamy?

    Prześledziłeś całą akcję tak jak Ci pisałem z uwzględnieniem określonych
    punktów czasowych i tych szczegółów, które wskazałem?
    Na filmie wyraźnie widać, że kiedy kierowca BMW dojeżdżał do znaku
    "zakazu wjazdu" to ten z kamerką stał jeszcze przed skrzyżowaniem.