  • 21. Data: 2013-01-14 22:37:14
    Temat: Re: chlopcy z pelo szaleja - nowy podatek od drog kajowych ?
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello megrims,

    [...]

    > Przy neuroblastomie

    :(

    > bez problemu mogą dać TK. Młody był już operowany i nie chcą dać
    > skierowania na MR.

    Ale ta niechęć wynika z czego? Taka procedura nie jest dostępna przy
    takiej chorobie?

    > A z 3-latkiem to jeszcze anestezjolog oraz sprzęt anestezjologiczny,
    > który może pracować przy MR. W Poznaniu są 2 takie miejsca. MR dla
    > dorosłych jest 20.
    > Stąd problem, że to dzieciak.

    Problem ze sprzętem rozumiem, nie rozumiem problemu ze skierowaniem :(

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 22. Data: 2013-01-14 22:58:52
    Od: Bartosz 'Seco' Suchecki <p...@s...maupa.tlen.pl>

    W dniu 2013-01-14 22:15, megrims pisze:
> [...]
    hca-platnych-drog-Nowy-podatek,artykuly,195677,1.htm

    > Przy neuroblastomiebez problemu mogą dać TK. Młody był już operowany
    > i nie chcą dać skierowania na MR.

    Przy neuroblastomie to chyba powinni dać natychmiast, nie ma czasu na
    opóźnianie...

    A z 3-latkiem to jeszcze anestezjolog
    > oraz sprzęt anestezjologiczny, który może pracować przy MR. W Poznaniu
    > są 2 takie miejsca. MR dla dorosłych jest 20.
    >
    > Stąd problem, że to dzieciak.

    A nie da się prywatnie? Kosztuje to pewnie z 1000 pln ze wszystkim...

    Z moim młodym, jak miał ze 2 miesiące doktor dał skierowanie do
    neurologa. Państwowo to a 8 miesięcy proponowali, debilizm, tu też
    trzeba działać szybko.

    Zakląłem szpetnie i po 2 dniach byłem u neurologa prywatnie, za 150 zł.
    Na szczęście badanie wskazało, że wszystko z młodym OK.

    Szkoda tylko, jak mówiłeś, państwo się wypięło...

    Zdrowia dla młodego!

    Seco

  • 23. Data: 2013-01-14 23:04:52
    Od: Pawel O'Pajak <o...@i...pl>

    Powitanko,

    > To bardzo dobry pomysł i powinien zostać wprowadzony na wszystkich
    > drogach ZAMIAST (to ważny szczegół) obecnych podatków "drogowych".

    Ale czemu zamiast? Przeca od kierowcow mozna wydoic latwo i bezbolesnie
    dowolne pieniadze, a i tak sie nie zbuntuja. Ba, ide o zaklad, ze bedzie
    trzecia kadencja PO.
    Jak powstalo ITD do kontroli duzych mobilkow, to zem przepowiedzial, ze
    dostana uprawnienia do kontroli osobowek. I tak sie stalo.
    Wprowadzili viaCiula, jestem pewien, ze obejmie on tez osobowki, kwestia
    czasu, ale spoko, jak nie teraz, to w nastepnej kadencji.
    Nie rozumiem tylko, jak to jest, ze z kim bym nie gadal, to jakbym
    slyszal JKM: niskie podatki, wiekszosc urzednikow out, proste i jasne
    przepisy... Jak to jest, ze spotykam ciagle kogos z tych 2,5% wyborcow,
    a jakos ni cholery tej wiekszosci spotkac nie moge. Wyksztalcony i
    owszem, DC miasteczkiem duzym jest, a na leminga sie jakos natknac nie moge.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 24. Data: 2013-01-14 23:11:30
    Od: megrims <m...@i...pl>

    > Hello megrims,
    >
    > Monday, January 14, 2013, 10:15:16 PM, you wrote:
    >
    > [...]
    >
    > :(

    Jak szpital da skierowanie, to idzie to na konto szpitala (na minus).
    A najważniejsze dla szpitali jest nie mieć długów. Pacjent dla lekarzy
    to jak dla czytelników PMS opony.

    > Ale ta niechęć wynika z czego? Taka procedura nie jest dostępna przy
    > takiej chorobie?

    > Problem ze sprzętem rozumiem, nie rozumiem problemu ze skierowaniem :(

    --
    http://www.pobralem.pl
    I'm still clean....

  • 25. Data: 2013-01-14 23:26:19
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello megrims,

    > Jak szpital da skierowanie, to idzie to na konto szpitala (na minus).

    Co za bzdura? Przecież w przypadku kierowania osoby ubezpieczonej to
    NFZ płaci za badanie a nie szpital.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 26. Data: 2013-01-14 23:40:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 14 Jan 2013 22:11:42 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
> [...]
    > skierowanie, poszedłem do odpowiedniej pracowni, wyznaczyli mi
    > (bliski!) termin i bez problemu miałem badanie zrobione. Moja żona

    Bo miales szczescie. zadzwon do NFZ we Wroclawiu, spytaj sie gdzie maja
    najkrotsza kolejke. Badanie jest drogie i NFZ jakos niechetnie placi

    Kolega tez tak mial - potrzebowal w miare pilnie, trafil do nowego osrodka,
    wyznaczyli termin za tydzien, przychodzi ... czy pracowal pan przy obrobce
    metali ? Tak ... a to nie zrobimy, najpierw przeswietlenie oczy czy nie ma
    opilkow.
    I tak o to szybki termin poszedl sie ... , na szczescie kolejny tez byl
    szybki, ale jakby nie mozna bylo ankiety wypelnic przy rejestracji ..

    > Komunę przeżylismy jakoś...

    Srednia dlugosc zycia sie wydluzyla.

    J.

  • 27. Data: 2013-01-14 23:42:33
    Od: megrims <m...@i...pl>

    > Co za bzdura? Przecież w przypadku kierowania osoby ubezpieczonej to
    > NFZ płaci za badanie a nie szpital.
    >
    > [...]

    Nie bzdura.

    Pieniądze się kończą z kontaktów z NFZ. Niektóre szpitale mają
    niedowykonania, inne nadwykonania. Szpitale w małych ośrodkach gdzie
    chirurgia ma tylko złamane kończyny nigdy nie ma długów. Głośno o tym
    było w mediach w listopadzie/grudniu 2012.

    A CZD w Warszawie? a Uniwersytecki Szpital Dziecięcy w Prokocimiu?
    Miały pod koniec 2012 po 30 mln długów. Cytostatyki (chemioterapia)
    kosztuje strasznie pieniądze. Chirurgia onkologiczna a potem pobyt
    na OIOM? Ogromne pieniądze. Tego dzieciaka z białaczką w Białymstoku
    (o ile pamiętam dobrze) 3 razy odsyłali do domu zamiast zrobić
    morfologie za 10 pln i w końcu dzieciak odłożył słuchawkę.

    To jak ten system jest tak skonstruowany. Nas odsyłali 2x razy.
    Za trzecim razem była awantura i mordobicie to przyjęli.
    A też chcieli odesłać, że to nic nie jest. Szkoda im było 50 PLN
    na RTG klatki piersiowej. Bo to wszystko kosztuje. Lepiej zapisać
    antybiotyk niech rodzice kupią i wynocha.

    Fotoradary to nic przy syfie w służbie zdrowia w Polsce.
    Najlepiej to immunoterapia bo w Polsce tego nie robią.
    Wtedy NFZ zwraca kasę. Chemia na młodego nie działa :(

    --
    http://www.pobralem.pl
    I'm still clean....

  • 28. Data: 2013-01-14 23:45:30
    Od: megrims <m...@i...pl>

    W dniu 2013-01-14 23:40, J.F. pisze:

> [...]
    > metali ? Tak ... a to nie zrobimy, najpierw przeswietlenie oczy czy nie ma
    (ciach)
    Robią wszystko, aby nie wydawać kasy. A ludzie niech idą do piachu.
    Ważne, że rząd ma swoje szpitale MWSiA i kolesi w NFZ co im zrefundują
    leczenie w USA albo Szwajcarii. I tam się kurują. A lemingi niech
    kupują drogie leki a potem zdychają.

    --
    http://www.pobralem.pl
    I'm still clean....

  • 29. Data: 2013-01-15 00:00:18
    Od: "szufla" <b...@e...pl>

> [...]
    > Ważne, że rząd ma swoje szpitale MWSiA i kolesi w NFZ co im zrefundują
    > leczenie w USA albo Szwajcarii. I tam się kurują. A lemingi niech

    Moj ojciec w wieku 65 lat w 2005 mial przeszczep komorek krwiotworczych (stosunkowo
    nowa metoda) w wyniku AML M4, koszt okolo 150tys zl. Zyje i ma sie dobrze do dzisiaj.

    Obecnie nie radze nikomu zachorowac na bialaczke w wieku 45 lat bo przeszczepu moze
    nie doczekac, oszczednosci.

    sz.

  • 30. Data: 2013-01-15 00:13:38
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Mon, 14 Jan 2013 11:21:40 +0100, Big Jack napisał(a):

    > W wiadomości
    rnetia.pl

    hca-platnych-drog-Nowy-podatek,artykuly,195677,1.htm

    > Mam nadzieję, że elektorat pana posła Stanisława Żmijana przy
    > najbliższej okazji wskaże mu jego miejsce ;)

    Przy obecnej ordynacji to nie takie proste i elektorat posła Żmijana
    zostanie postraszony, że jak nie Żmijan to Kaczyński z Maciarewiczem i
    grzecznie pójdzie głosować na Żmijana.