  • Data: 2015-01-21 00:01:22
    Temat: Re: co by tam miało być
    Od: w...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    W dniu wtorek, 20 stycznia 2015 23:40:34 UTC+1 użytkownik Zachariasz Dorożyński
    napisał:

    > Tam jest autotransformator. Nie wiem jak oni to robią że kilowatowy
    autotransformator jest wielkości zasilacza do wkrętarki akumulatorowej. Miałem kilka
    takich ustrojstw w ręku. Jedno z ciekawości rozkręciłem. W środku rdzeń jak w
    transformatorze, trochę grubego drutu robiącego za uzwojenia.

    To chyba był dławik, daje się takie w celu poprawy pracy triaka przy nietypowych
    obciążeniach.

    Bywają trochę lepsze podróżnicze wynalazki , z dwoma gniazdkami wyjściowymi albo
    przełacznikiem.
    Wyjście 1600W do grzałek (suszarka do włosów, czajnik itp) jest, jak już pisałem, na
    triaku a wyjście 50W na klasycznym autotransformatorze, bardzo oszczędnie wykonanym -
    grzeje się to i nie wytrzymuje pracy ciągłej ale elektroniczne urządzenia niewielkiej
    mocy można w miarę bezpiecznie podłączyć - większe ryzyko zepsucia tego
    autotransformatora niż golarki albo radyjka.