  • 1. Data: 2011-09-18 21:11:12
    Temat: co piszczy? pomysły?
    Od: "Bartek" <N...@p...fm>

    witam,

    potrzebuje kilku logicznych pomysłów:

    coś piszczy. w przednich kołach najprawdopodobniej,
    nie wiem w którym;)
    brzmi, jak lekko piszczące hamulce. - tak jak to czasem w aucie bywa.

    przy prostej kierownicy i jezdzie na wprost. po minimalnym skręceniu - pisk
    ustaje.
    powrot na wprost - znowu wraca.

    wrazenia sa takie, że piszczy tylko po przejechaniu jakiegoś odcinka nieco
    dluzszego - jak by się rozgrzały hamulce, lozyska, czy coś innego (co/?)

    opowiadam, to co mi opowiedziano, dopiero sam poslucham jutro.

    obstawiam albo hamulce [tylko nie bardzo widzimy związek
    z wczesniejszym hamowaniem a powinno chyba piszczeć po przestaniu
    hamowania - jak byy np klocek nie odbijał? - ale to sprawdzimy] albo
    łożysko, które niewiem, smaru niema i się grzeje i piszczy? było
    wymieniane jakiś czas temu na nowe, ale czy było / wymagało smarowania?

    tylko te elementy jakoś wydają mi się zależne od jazdy na wprost i nie
    wiem - temperatury pracy?:)

    ma ktoś pomysł:
    - na jakieś testy?
    - co może być?
    - sugestie?

    po gdybajmy, w tym przypadku to potrzebne;;)

    auto to alfa. ale to bez znaczenia raczej.

    --
    Pozdrawiam, Bartek

  • 2. Data: 2011-09-18 21:14:05
    Temat: Re: co piszczy? pomysły?
    Od: Olo <a...@d...pl>

    W dniu 2011-09-18 21:11, Bartek pisze:

    > po gdybajmy, w tym przypadku to potrzebne;;)
    >
    > auto to alfa. ale to bez znaczenia raczej.

    daj sobie na luz z wróżenia z fusów tylko jedź na podnośnik i zakręć
    kołem...

  • 3. Data: 2011-09-18 21:15:03
    Temat: Re: co piszczy? pomys?y?
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

> [...]

    > - co mo?e by??
    > - sugestie?
    >
    > po gdybajmy, w tym przypadku to potrzebne;;)

    popsikaj na tarcze takim sprayem do czyszczenia hamulców, jak ucichnie
    masz sprawę rozwiązaną.

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    Lewis

  • 4. Data: 2011-09-18 21:23:30
    Od: PiteR <e...@z...pl>

    na ** p.m.s ** Bartek pisze tak:

    > przy prostej kierownicy i jezdzie na wprost. po minimalnym
    > skręceniu - pisk ustaje. powrot na wprost - znowu wraca.

    W passacie było tak samo. Stał długo nie używany. Po pół roku samo
    przestało.

    Rozbierałem zaciski, scierałem klocki na płasko, zbijałem ranty na
    tarczach młotkiem, zamieniałem klocki miejscami i nic.

    Wychodzi na to, że to licho piszczało ;)

    --
    Piter
    vw golf mk2 1.3 '87

  • 5. Data: 2011-09-18 21:28:47
    Od: Rafał Grzelak <s...@s...com>

    Bartek wrote:

> [...]
    >
    > przy prostej kierownicy i jezdzie na wprost. po minimalnym skręceniu
    > - pisk ustaje. powrot na wprost - znowu wraca.

    Sprawdz, czy zasiski odpuszczaj do konca. Moze jakis wezyk?
    --
    Pozdrawiam, Rafał.
    rg[na]skrzynka[kropka]pl

  • 6. Data: 2011-09-18 21:44:18
    Od: to <t...@x...abc>

    begin PiteR

    > Wychodzi na to, że to licho piszczało ;)

    No albo chomik...

  • 7. Data: 2011-09-18 21:55:46
    Od: "glang" <g...@o...pl>

    > coś piszczy. w przednich kołach najprawdopodobniej,

    blaszki trzymające klocki hamulcowe o ile występują?
    pzdr
    GL

  • 8. Data: 2011-09-18 22:46:52
    Od: "Hinek" <h...@o...pl>

    Użytkownik "Bartek" <N...@p...fm> napisał

    > potrzebuje kilku logicznych pomysłów:

    Mogl rozkleic sie czesciowo klocek. Zdemontuj je i sprawdz
    czy nie odstaje ktorys od blachy. Chodzi o minimalna
    szparke miedzy materialem sciernym a stalowym karkasem.
    Pozdr

    --
    Hinek

  • 9. Data: 2011-09-18 23:30:43
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Bartek" <N...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]
    > z wczesniejszym hamowaniem a powinno chyba piszczeć po przestaniu
    > hamowania - jak byy np klocek nie odbijał?

    Dokładnie od tego bym zaczął sprawdzanie.

  • 10. Data: 2011-09-18 23:56:52
    Od: Stefan Szczygielski <g...@s...eu.org>

    W dniu 18.09.2011 21:11, Bartek pisze:
    > coś piszczy. w przednich kołach najprawdopodobniej,
    > brzmi, jak lekko piszczące hamulce. - tak jak to czasem w aucie bywa.

    A taki ekran z żelastwa za tarczą masz? Nie wiem jak to się nazywa, ale
    zdarza się to wygiąć i ubocznym efektem akustycznym jest rodzaj
    piszczenia-zygzania. U mnie zależał od skrętu kół, zygzał złośliwie jak
    ostro skręcałem w jedną stronę w bramę. :}

    S.