  • Data: 2010-04-24 17:00:59
    Temat: Re: co to za lakier?
    Od: "Bugatti" <s...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "to" napisał w wiadomości:

    > Nie chcę utwardzić, chcę więcej trakcji. ;-) Z 225/45 średnica koła
    > będzie przecież mniejsza niż z 205/55.

    Przy tak niewielkich różniacach w wysokości średnica koła (przy tej samej
    fejdze i jej szerokości) ma bardzo mały (wręcz niezauważalny) wpływ na
    trakcje. Owszem jeśli wysokość profilu będzie >120 mm to autko będzie się
    gorzej prowadzić niż jeśli będzie <100 mm zakładając opony tego samego
    modelu, rozmiaru obręczy itd.
    0.25 mm różnicy w średnicy koła pomiędzy 225/50 a 205/55....to wogóle nie ma
    o czym mówić. Nie dość że praktycznie nic nie zmienisz...tzn. zmienisz to że
    pogorszy ci się prowadzenie w koleinach.

    Jeśli chcesz zmniejszyć średnice koła to zamiast 225/50 (112.5 mm) lepiej
    będzie 205/50 (102.5 mm)

    Jak chcesz trakcje to wpierw model oponki (o twardszych boczkach i
    odpowiednim offsecie tak aby autko nie "pływało" w zakręcie)...

    Pozdr.

    --
    Bugatti