  • 91. Data: 2015-06-10 08:52:49
    Temat: Re: co zrobić ze starymi TV, magnetowidami, telefonami dect....
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik Maciek napisał:

    > Tak jest.

    Sam sobie uzupełnię odpowiedź - niezupełnie tak samo. Fiaty na początku
    były składane z włoskich podzespołów, sukcesywnie zamienianych na
    polskie w ramach kupionej licencji. Rubiny składano z radzieckich
    podzespołów, bez uruchamiania ich produkcji licencyjnej.

  • 92. Data: 2015-06-10 12:08:05
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "Maciek" <m...@p...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > w ramach kupionej licencji. Rubiny składano z radzieckich podzespołów, bez

    Ale, zauważyć chyba wypada, że nasi dość syfiasto je składali. I tak, jak
    wobec ruskich odbiorników, choć na ściankach już z polskimi napisami, można
    było powiedzieć, że psuły się względnie mało, tak o polskich wiem, że stale
    były z nimi jakieś kłopoty. No i - na ruskich częściej dało się zauważyć
    poprawny obraz, na polskich częściej przypominało to kisiel owocowy rozlany
    na jakiejś abstrakcji Picassa, czy Dalego. Tak wynikało z moich
    subiektywnych obserwacji, uczciwie, w tym przypadku sprawiedliwość oddaję
    "Wielkiemu Bratu". Ja miałem oryginała.

    896510439 896126048

  • 93. Data: 2015-06-11 07:07:03
    Od: "Marek" <t...@f...kuku.pl>

    > No jak to po co?
    > Stoi i nic nie robi - niech przynajmniej przez chwilę porobi za grzałkę ;)
    >
    > Nawet nie pamiętam, czy do niego wkładałem PAL.
    > A odpalić chcę, aby zobaczyć, czy go jeszcze trzymać, czy może przerobić na jakieś
    akwarium lub inny kwietnik.

    Proponuję zamontować do niego dekoder DVBT i moduł z wejściem HDMI. ;-)

    --
    Pzdr.
    Marek

  • 94. Data: 2015-06-11 21:46:33
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-06-11 o 07:07, Marek pisze:

    > Użytkownik "Adam" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Proponuję zamontować do niego dekoder DVBT i moduł z wejściem HDMI. ;-)

    Ty się nie śmiej, ale swego czasu do jakiegoś wczesnego Pentiuma
    włożyłem kartę PCI z czytnikiem CF. Zgrałem HDD na CF i tak pracowałem.
    Ktoś przychodził i dziwił się, że jest komp, nie podpięty do ethernetu,
    bez dysku - a działa.

    A jeszcze wcześniej to się montowało w różnych Ametystach przystawki do
    UHF.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 95. Data: 2015-06-11 22:52:58
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    > A jeszcze wcześniej to się montowało w różnych Ametystach przystawki do
    > UHF.

    Teraz taki Rubin z dekoderem DVB i wejściem HDMI to byłby chyba hipsterski
    przebój w dziedzinie Audio-Video.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 96. Data: 2015-06-13 01:55:24
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> napisał w
    wiadomości news:5579f4c5$0$27511$65785112@news.neostrada.pl...

    Dobrze kojarzę, że to-to miało oczywiście własną przemianę i wystawiało w
    przód p.cz., gdzie wizja OIDP, to było 38 MHz, a dźwięk 31.5, jak
    znormalizowane, a przełącznik w przystawce odpinał wyjście p.cz. głowicy
    własnej i podpinał głowicę z przystawki? Pamiętam, że były dwie wercje tego
    "cuda", jedna pokrywała od 21-41 kanału, a

    > Teraz taki Rubin z dekoderem DVB i wejściem HDMI to byłby chyba hipsterski
    > przebój w dziedzinie Audio-Video.

    Jakaś trudność zrobić?
    Bo sam dekoder, to puszcza sygnał ten tego wizji, więc wrzucić to
    klejnotowi, byle dekoder PAL miał już na pokładzie, bo nie jest mi znany w
    .pl dekoder, który by w SECAMie puszczał, a francuskie nie wiem, czy pójdą.
    A przekształcić sygnał z HDMI na PAL/SECAM, to chyba nie taka trudność,
    skoro dekoder DVB-T ma koder PAL w sobie...?
    Ja myślę, że dało by się to zrobić do 200 PLN całość. I przyznam, że miło by
    było zobaczyć, że się komuś chciało to zrobić :)

    896510439 896126048

  • 97. Data: 2015-06-13 23:41:36
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-06-13 o 01:55, ACMM-033 pisze:

> [...]
    > własnej i podpinał głowicę z przystawki? Pamiętam, że były dwie wercje
    > tego "cuda", jedna pokrywała od 21-41 kanału, a

    Ja tego nie wiem, lub już zapomniałem.
    W każdym razie nigdy nie zaglądałem do bebechów przystawki. Z
    elektroniką wystartowałem już za czasów Rubina.
    A do swojego (a w zasadzie rodziców) Ametysta z przystawką mam 300 km.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 98. Data: 2015-06-14 00:19:19
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "ACMM-033" <v...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Ja myślę, że dało by się to zrobić do 200 PLN całość. I przyznam, że miło
    > by było zobaczyć, że się komuś chciało to zrobić :)

    Zrobić dla siebie to można, ale jako wyrób na sprzedaż to chyba CE by nie
    przeszło.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 99. Data: 2015-06-14 09:15:46
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> napisał w
    wiadomości news:557cac01$0$27515$65785112@news.neostrada.pl...

    > Zrobić dla siebie to można, ale jako wyrób na sprzedaż to chyba CE by nie
    > przeszło.

    Nie, no przecież jasne, że dla siebie, czy ewentualnie za piwaka dla
    znajomego, jak ktoś lubi i chce.
    Przede wszystkim, takie stare urządzenie trzeba by było odpowiednio
    podszykować, choćby po to, by się nie zjarało w momencie nieprzewidzianym,
    bo płytka odparuje, czy kabelkom izolacja stwardnieje, połamie i druciki
    pozwierają (A igelit mieli Ruskie w tych OTV kiepściuchny). Dopiero tak
    przygotowane urządzenie nakarmić nowoczesną elektroniką.

    896510439 896126048

  • 100. Data: 2015-06-14 22:03:04
    Od: "Krzysztof Kucharski" <s...@p...onet.pl>

    Dobry wieczór

> [...]

    > Nawet nie pamiętam, czy do niego wkładałem PAL.
    > A odpalić chcę, aby zobaczyć, czy go jeszcze trzymać, czy może przerobić

    Szczerze podziwiam, aczkolwiek IMHO nie widzę większego sensu :-) Mam na
    myśli pomysł z uruchomieniem takiego zabytku. Szkody mogą być znaczne. W
    dawnych latach, kiedy aktywnie zajmowałem się elektroniką nabrałem do tego
    sprzętu wstrętu graniczącego z odrazą ;-)

    [...]
    > Mam kilka starych rzeczy (m.in. Tonette, Bambino w stanie fabrycznym) i
    > myślę sobie swego czasu, jak dożyję, zrobić jeden pokój ze starymi meblami
    > i tego typu sprzętem.
    [...]

    Jakiś czas temu "posprzątałem za sobą". W tej chwili mam jedynie OR "Mazur
    2" - na chodzie, z zapasem lamp. Do tego OTV "VELA 205" własnoręcznie
    złożony i upchnięty w obudowie "zastępczej". Całą resztę rozdałem /
    zutylizowałem. Jest taki stary dowcip o rabinie, Żydzie i kozie :-)

    [...]
    > Pozdrowionka - lata temu klub SP9KKM
    [...]

    Był czas, że "pętałem sie" w okolicach SP9YKD.

    Serdecznie pozdrawiam - Krzysztof Kucharski
    SQ9JKK