  • Data: 2015-06-28 23:47:15
    Temat: Re: compact cassette
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Ghost pisze:

    > Póki piszesz bez szczegółów, to nawet nie wiadomo czy "znasz" to ze
    > słyszenia, czy z domysłów i czy akurat pamięć nie plata ci figla,
    > bo być może jednak chodzi o elcaset.

    Przeważnie wiem co i o czym piszę. W tym przypadku o magnetofonie,
    "który pracował z kasetami, do których wkładało się szpule z normalną
    ćwierćcalową taśmą". Elcaset taki nie jest -- tam się nic nie wkładło,
    kasety kupowało się gotowe, a w ich środku taśma jest na rdzeniach,
    tak jak w kasecie CC albo w studyjnym magnetofonie, a nie szpulach.
    Trudno pomylić niedużą kasetkę z czymś, co było wielkie jak pół
    Trybuny Ludu. Nawet gdy się ma pamięć nienajlepszą. Ponadto kontekst
    też jest ważny. Ta ciekawostka techniczna pojawiła się w związku
    z dziecięcymi wyobrażeniami na temat nowoczesnych magnetofonów, które
    to miały zapisywaać dźwięki na nie-wia-do-mo-czym, ale przecież nie
    na taśmie. A tutaj proszę, zderzenie z prozą życia -- trzeba sobie
    samemu szpulke z taśmą do kasety włożyć.

    Jarek

    --
    -- Książka, proszę panów, to pewna ilość rozmaicie pociętych ćwiartek
    papieru różnego formatu, który jest zadrukowany, ułożony, zeszyty