eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaczemu silnik moze chodzic glosno ? › Re: czemu silnik moze chodzic glosno ?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.onet.pl!newsgate.onet.pl!niusy.one
    t.pl
    From: "Tornad" <t...@h...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: czemu silnik moze chodzic glosno ?
    Date: Fri, 23 Jul 2010 05:31:15 +0200
    Organization: Onet.pl
    Lines: 31
    Sender: n...@n...onet.pl
    Message-ID: <4...@n...onet.pl>
    References: <i291s9$7m1$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: newsgate.onet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: newsgate.onet.pl 1279855875 11700 213.180.130.18 (23 Jul 2010 03:31:15 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 23 Jul 2010 03:31:15 +0000 (UTC)
    Content-Disposition: inline
    X-Mailer: http://niusy.onet.pl
    X-Forwarded-For: 70.104.132.236, 10.174.28.62
    X-User-Agent: Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 7.0; Windows NT 6.1; WOW64; Trident/4.0;
    SLCC2; .NET CLR 2.0.50727; .NET CLR 3.5.30729; .NET CLR 3.0.30729;
    Media Center PC 6.0; InfoPath.2; .NET4.0C)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:592508
    [ ukryj nagłówki ]


    > >
    > > moze miec zwarcie uzwojen - albo na komutatorze (zapchanie pyłem węgla)
    > > albo w uzwojeniach (uszkodzenie izolacji albo przez przetarcie od
    > > wibracji, albo np. przegrzanie bo się coś zacina).
    > > Mógł się też drut którejś sekcji przy komutatorze upierd*c.
    >
    > Na urwany nie wygląda. Posprawdzam czy coś nie jest z tymi uzwojeniami.

    Marek Ci dobrze napisal, mialem napisac to samo, uprzedzil mnie.
    Jesli jak piszesz komutator iskrzy, szczotki sa ponadpalane i pelno czarnego
    pylu to silnik masz do wymiany. Chyba teraz nikt sie nie bawi w przewijanie
    wirnikow - robia to automaty.
    Najprosciej sprawdzic przerwe w jednej lub dwu sekcjach uzwojenia zwyklym
    omomierzem wskazowkowym. Mierzysz opor pomiedzy sasiednimi segmentami
    komutatora lub lepiej lecz trudniej diametralnymi i stwierdzisz duza roznice
    rezystancji. Sekcja uszkodzona wykaze znacznie wiekszy opor omowy.
    W jednym ze starszych silniczkow tego typu, w ktorych koncowki uzwojen byly
    do komutatora lutowane, udalo mi sie wirnik naprawic; teraz to sie zaciska czy
    zgrzewa i to polaczenie rzadko sie psuje.
    Wirnik takiego silniczka nie jest projektowany do pracy ciaglej, on sie
    stosunkowo szybko nagrzewa. Roznice rozszerzalnosci cieplnej zywicy (ktora
    uzwojenie jest zalane) i uzwojenia powoduja, ze ona sie z czasem meczy,
    uzwojenie drga i nastepuje przetarcie izolacji, najczesciej w tej plataninie
    przewodow po stronie komutatora i wirnik pada.
    Zapewne po oczyszczeniu wirnika zobaczysz tam ciemna plamke...
    Pzdr.
    Tornad

    --
    Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: