  • Data: 2016-10-06 12:14:49
    Temat: Re: czujnik temp w stacji pogodowej
    Od: tomekp <t...@a...ma.kota.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 28.09.2016 o 08:54, tomekp pisze:
    > Witam
    > Czy ktos ogarnia jakiego rodzaju czujnik temperatury jest typowo
    > stosowany w tanich (20-30pln) termometrach/stacjach pogodowych. Np. taki
    > by mi pasowal
    > http://allegro.pl/termometr-cyfrowy-zewnetrzny-wewne
    trzny-2w1-i6523387069.html

    > Chcialbym mierzyc temp w miejscu (odleglosc ok. 15m) do ktorego mam
    > doprowadzony przewod 2x2.5mm2, czyli gruby. Wiec jesli czujnik jest
    > oparty na termistorze to chyba powinno dzialac gdybym przedluzyl go tym
    > kablem. Ale jesli jest to DS1820 lub cos cyfrowego to nie da rady.
    > Dobrze mysle czy niekoniecznie?

    No to przechodzimy do drugiego aktu.
    Nabyłem droga kupna taki termometr jak w linku. Czujnik temperatury
    przedłuzyłem tak jak zamierzałem. No i OK, odczyt temperatury prawidłowy.
    Ale...jest jeden mały problemik. Otóż te przewody użyte do przedłużenia
    czujnika biegna w jednym kablu energetycznym 5x2.5mm^2. Dwa spośrod nich
    były wolne wiec je wykorzystałem do przedłużenia czujnika. Pozostałe 3
    służą do zasilania pompy głębinowej. Ta pompa pracuje przez minute 3-4
    razy dziennie. No wiec gdy popatrzyłem na wskazania termometru, gdy
    pompa zaczęła pracować, to na wyświetlaczu zobaczyłem dziki zachód. Po
    wyłączeniu pompy wskazania wracają do normy. Wiem, ze nic się raczej nie
    da z tym zrobić bo pewnie gdy płynie prąd do pompy to na moich
    przewodach indukują się jakieś napięcia i to zaburza odczyt spadku
    napięcia na termistorze. A może są jakies sposoby odflitrowania tego
    brumu bez zaburzania rezystancji termistora?