    From: tomek <t...@a...ma.kota.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: czujnik temp w stacji pogodowej
    Date: Thu, 6 Oct 2016 21:08:40 +0200

    > Jaja częstotliwość może tam iść po przewodach sygnałowych? Bo ja bym
    > spróbował poblokować do masy, kondziołami, końce przewodu/ów
    > sygnałowych, coby przytłumiły się fałszujące odczyt szpilki, indukowane
    > z sąsiednich przewodów. Dodatkowo, jeśli by się dało, po perełeczce
    > ferrytowej, na zasilaniu i drugą, na sygnale. Gdyby nie rezystancja, to
    > bym zaproponował po oporniku, ale tu, to widzę, że miałbys odczyt na
    > amen do dupy.
    > No, chyba, że tam chodzi o jakąś stałą czasową, gdzie, prócz rezystancji
> [...]
    Kondensator niestety fałszuje pomiar. Wygląda na to że to ustrojstwo
    mierzy napięcie implusowo. Faktem jest, ze na szybko przyczepilem duzy
    kodensator kilkaset nF. Odczyt wyszedl poza skale bo kondensator laduje
    sie impulsem i jest fałszywy spadek napiecia. Dławik zrobiłby zapewne to
    samo, nie mam pod ręką żadnego więc nie sprawdze. Chodzi mi po glowie
    jeszcze dioda zenera na napiecie rowne nap. zasilania, czyli tutaj
    bateria cr2030, czyli 3V. Mam tylko diody 3v3 wiec i tak bedzie za duzo.
    Poza tym dioda wytlumi tylko jedna połowe zaklucenia, co z drugą to nie
    wiem...
    Tez jestem ciekaw co grupa na to ;-)