    From: "HF5BS" <h...@j...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: czujnik temp w stacji pogodowej
    Date: Fri, 7 Oct 2016 00:51:47 +0200

    Użytkownik "tomek" <t...@a...ma.kota.pl> napisał w wiadomości
    news:nt67fr$h39$1@node2.news.atman.pl...

    > Kondensator niestety fałszuje pomiar. Wygląda na to że to ustrojstwo

    Czyli jednak impuls, relaksacja, czy co i pomiar czasu między wartoscią A, a
    wartością B, na tej podstawie określenie parametru.
    Wydaje mi się, że pozostaje pobawić się z owijaniem kabla doprowadzającego
    wokół pierścionka.

    > mierzy napięcie implusowo. Faktem jest, ze na szybko przyczepilem duzy
    > kodensator kilkaset nF. Odczyt wyszedl poza skale bo kondensator laduje
    > sie impulsem i jest fałszywy spadek napiecia. Dławik zrobiłby zapewne to

    Ano, czyli kiszka...

    > samo, nie mam pod ręką żadnego więc nie sprawdze. Chodzi mi po glowie

    Prawie na pewno,odrobinę inaczej liczy się stałą czasową RL, niż RC, ale
    różnica jest powiedzmy, kosmetyczna.

    > jeszcze dioda zenera na napiecie rowne nap. zasilania, czyli tutaj bateria
    > cr2030, czyli 3V. Mam tylko diody 3v3 wiec i tak bedzie za duzo. Poza tym
    > dioda wytlumi tylko jedna połowe zaklucenia, co z drugą to nie wiem...
    > Tez jestem ciekaw co grupa na to ;-)

    Pomyślałem sobie o pewnej rzeczy, zasugerowałem sie antenami ze
    wzmacniaczem, wiadome jest, że najlepiej jest wzmacniacz włączyć jak
    najbliżej anteny, zasilając go choćby po kablu. Jeśli by się dało układ
    pomiarowy umieścić przy samym czujniku, w sposób chroniący go od
    niepożądanych wpywów środowiska, a do miejsca obróbki wyprowadzić już
    konkretny sygnał, to można go będzie sobie odkłócać na wszelkie sposoby, bo
    co się zaindukuje, to sobie kondziołkami, czy cewkami odetniemy, zostanie
    sygnał użyteczny. Albo na miejscu pomiaru sam układ całkujący, zaś uzyskane
    z niego impulsy wyprowadzić uformowane i ostateczny pomiar wykonywać tam,
    gdzie obecnie. Ja w Lidlu nabyłem stację pogodową, za stówkę, sama stacja, z
    zegarem synchronizowanym DCF77 jedzie już na 2, czy 3 komplecie baterii,
    przez prawie 2 lata, ale wynos czujnika temperatury, od początku jedzie na
    pierwszym komplecie, który od niemal roku pyskuje, że baterie lada-moment
    powiedzą BE, ale dzielnie wytrzymał zimą -19.5 stopnia, aż pewnego letniego
    dnia wziąłem wynosik delikatnie w rekę i puściły paski, którymi zamocowałem
    go do balkonu. Deszcz, słońce, mróz, upał, wynosik sprawuje się nienagannie,
    założyłem nowe paski mocujące. Pomiar co ok. 30 sekund. Komunikacja 433 MHz.
    (z czego, z pewnych względów, jestem niezadowolony)
    No, to czekamy, co pozostali koledzy zaproponują :))

    Śmiejmy się z głupich, choć i przewielebnych. - I.Krasicki "Monachomachia"