    From: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: czy ktoś używał tych złącz ?
    Date: Fri, 15 Jul 2016 11:26:16 +0200

    Am 15.07.2016 um 04:24 schrieb sundayman:
    > Chciałbym użyć tych złącz ;
    >
    > http://www.tme.eu/pl/details/0314-03/zlacza-m16/lumb
    erg/0314-03/
    > http://www.tme.eu/pl/details/0322-03/zlacza-m16/lumb
    erg/0322-03/

> [...]
    > czujnika zainstalowanego na poziomie gruntu, czyli woda, śnieg, błoto,
    > pył itp.
    > Do tego może dość elektrokorozja (?) bo złącze ma być osadzone w
    > obudowie czujnika ze stali nierdzewnej, która z kolei jest mocowana do
    > stalowej konstrukcji. W tych warunkach z doświadczenia wiem, że nawet ta
    > nierdzewna stal po roku wygląda dość paskudnie. A aluminium zżera
    > elektrokorozja właśnie...
    >
    > Ktoś ma doświadczenie z tymi złączami w takich warunkach, jak one się
    > sprawują w dłuższym czasie ? Zwłaszcza w zakresie szczelności.

    Używamy i to dość często, też w habitatach nietoperzy (30°C, 70% pary
    wodnej). Ogólnie są przyzwoite, a to, czy będą szczelne zależy bardzo od
    wtyczki i sposobu montowania kabla we wtyczce. Gniazdo otwarte koroduje
    dość szybko, są zaślepki i gumki uszczelniające po stronie wtyku, jako
    podkładka pod wtyk. Jak złącze nieczęsto rozłączasz, to może opłacić się
    nałożenie tulejki termokurczliwej na wtyk po przykręceniu.

    Waldek