  • 1. Data: 2016-07-15 04:24:30
    Temat: czy ktoś używał tych złącz ?
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    Chciałbym użyć tych złącz ;

    http://www.tme.eu/pl/details/0314-03/zlacza-m16/lumb
    erg/0314-03/
    http://www.tme.eu/pl/details/0322-03/zlacza-m16/lumb
    erg/0322-03/

    Muszą one pracować w trudnych warunkach - chodzi o wyprowadzenia kabla z
    czujnika zainstalowanego na poziomie gruntu, czyli woda, śnieg, błoto,
    pył itp.
    Do tego może dość elektrokorozja (?) bo złącze ma być osadzone w
    obudowie czujnika ze stali nierdzewnej, która z kolei jest mocowana do
    stalowej konstrukcji. W tych warunkach z doświadczenia wiem, że nawet ta
    nierdzewna stal po roku wygląda dość paskudnie. A aluminium zżera
    elektrokorozja właśnie...

    Ktoś ma doświadczenie z tymi złączami w takich warunkach, jak one się
    sprawują w dłuższym czasie ? Zwłaszcza w zakresie szczelności.

  • 2. Data: 2016-07-15 11:26:16
    Temat: Re: czy ktoś używał tych złącz ?
    Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 15.07.2016 um 04:24 schrieb sundayman:
> [...]
    >
    > Ktoś ma doświadczenie z tymi złączami w takich warunkach, jak one się
    > sprawują w dłuższym czasie ? Zwłaszcza w zakresie szczelności.

    Używamy i to dość często, też w habitatach nietoperzy (30°C, 70% pary
    wodnej). Ogólnie są przyzwoite, a to, czy będą szczelne zależy bardzo od
    wtyczki i sposobu montowania kabla we wtyczce. Gniazdo otwarte koroduje
    dość szybko, są zaślepki i gumki uszczelniające po stronie wtyku, jako
    podkładka pod wtyk. Jak złącze nieczęsto rozłączasz, to może opłacić się
    nałożenie tulejki termokurczliwej na wtyk po przykręceniu.

    Waldek

  • 3. Data: 2016-07-15 13:26:35
    Od: b...@g...com

    użytkownik sundayman napisał:
    > Chciałbym użyć tych złącz ;
    >
    > http://www.tme.eu/pl/details/0314-03/zlacza-m16/lumb
    erg/0314-03/
    > http://www.tme.eu/pl/details/0322-03/zlacza-m16/lumb
    erg/0322-03/

    Nie wiem, ale te lepsiejsze, a i droższe mają o-ring
    w standardzie, naczy gumki uszczelniajace.

    Nie chce mi się zgłębiać tematu, ale bierzemy klasę szczelności
    tego złącza i patrzymy:
    http://m-s-elektronik.pl/46-klasy-szczelnosci-ochron
    nosci-ip

    A od dupy strony, patrzymy na fi kabelka i czy mieści się
    w tym co zaleca producent.

    Od wtyczki można zalać jakim glutem niekorozyjnym.

  • 4. Data: 2016-07-16 04:37:37
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    Rozłączane to będzie tylko awaryjnie. Czyli być może wcale...
    Dlatego oczywiście przy wtyczce można zalać kabelek.

    Zamówiłem, przyjrzę się im na żywo.
    Dzięki za uwagi !

  • 5. Data: 2016-07-17 21:27:18
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    W dniu 16.07.2016 o 04:37, sundayman pisze:
    > Rozłączane to będzie tylko awaryjnie. Czyli być może wcale...
    > Dlatego oczywiście przy wtyczce można zalać kabelek.
    >
    > Zamówiłem, przyjrzę się im na żywo.
    > Dzięki za uwagi !

    To może dławnice takie z IP69 i peszel? A jak rozłącznie to jakieś
    Hartingi. Ale ja to mogę być skrzywiony rozwiązaniami kolejowymi, które
    najtańsze nie są, ale naprawdę wytrzymałe.

    Jakub Rakus

  • 6. Data: 2016-07-17 22:31:35
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2016-07-17 21:27, Jakub Rakus wrote:
    (ciap) A jak rozłącznie to jakieś
    > Hartingi. Ale ja to mogę być skrzywiony rozwiązaniami kolejowymi, które
    > najtańsze nie są, ale naprawdę wytrzymałe.

    Ano!

    Włodek

  • 7. Data: 2016-07-19 09:15:48
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2016-07-17 22:31, Włodzimierz Wojtiuk wrote:
    > On 2016-07-17 21:27, Jakub Rakus wrote:
    > (ciap) A jak rozłącznie to jakieś
    >>

    > Ano!

    Zapomniałem dopisać:
    i SIKA na dokładkę :-)

    Włodek

  • 8. Data: 2016-07-19 11:31:43
    Od: Marvin <n...@s...com>

    W dniu 2016-07-15 o 04:24, sundayman pisze:
    > Chciałbym użyć tych złącz ;

    Złączy chciałbyś użyć raczej. Złącz za pomocą tych złączy płytki ze sobą.

    http://sjp.pwn.pl/poradnia/haslo/zlacze;1241.html

    M.

  • 9. Data: 2016-07-19 13:56:36
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > To może dławnice takie z IP69 i peszel? A jak rozłącznie to jakieś
    > Hartingi. Ale ja to mogę być skrzywiony rozwiązaniami kolejowymi, które
    > najtańsze nie są, ale naprawdę wytrzymałe.

    Tak, te Hartingi wyglądają porządnie na oko.
    Przyjrzę się.

    Wolałbym rozwiązanie ze złączem niż jakieś połączenia "w puszce", raz z
    uwagi na estetykę a dwa na wygodę.
    Choć w praktyce to specjalnie znaczenia nie ma, bo i tak to ma być nie
    rozłączane do momentu awarii...

    No ale ładne złącze dobrze wygląda kiedy klient ogląda :)