eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyczy pieszy musi sie zatrzymac na wysepce rozdzielajacej pasy ruchu › Re: czy pieszy musi sie zatrzymac na wysepce rozdzielajacej pasy ruchu
    From: J.F. <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: czy pieszy musi sie zatrzymac na wysepce rozdzielajacej pasy ruchu
    Date: Sat, 02 Jul 2011 12:33:53 +0200

    On Sat, 2 Jul 2011 11:59:18 +0200, Michał Gut wrote:

    >podpowiedzcie czy pieszy ma obowiazek zatrzymac sie na pasach jesli na ich
    >srodku jest wysepka (rozdziela 2 pasy ruchu, ktore przecinaja pasy)? gdzies
    >mi sie to obilo o uszy ale nie potrafie znalezc umocowania prawnego co by
    >wskazywalo ze uroilo się mnie lub osobie ktora mi to mowila.

    art.13.
    8. Jeżeli przejście dla pieszych wyznaczone jest na drodze
    dwujezdniowej, przejście na każdej jezdni uważa się za przejście
    odrębne. Przepis ten stosuje się odpowiednio do przejścia dla pieszych
    w miejscu, w którym ruch pojazdów jest rozdzielony wysepką lub za
    pomocą innych urządzeń na jezdni.

    sprawdzic czy ciagle aktualny.

    J.