  • 21. Data: 2010-04-17 18:46:07
    Temat: Re: czy są takie telefony z GPS?
    Od: "niusy.pl" <f...@o...pl.invalid>

    Użytkownik "Przemek" <r...@o...pl>

    > Coś Ty wymyslił?
    > GPS oblicza na podstawie opóźnienia odbieranych z satelit sygnałów
    > położenie odbiornika, na tej podstawie w czasie może określić prędkość
    > poruszania się odbiornika wraz z jej wektorem.
    > Niby skąd się ta prędkość bierze w GPS? Satelita GPS nie nadaje żadnych
    > sygnałów prędkości ani kierunków, ani "takich innych" bo niby skąd miałby
    > wiedzieć, do kogo jakie dane wysyłać?
    > Poczytaj sobie:
    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Global_Positioning_Syst
    em

    Tak tak, poczytaj sobie jak gps mierzy prędkość. Koniecznie

  • 22. Data: 2010-04-17 18:48:04
    Temat: Re: czy sš takie telefony z GPS?
    Od: "niusy.pl" <f...@o...pl.invalid>

    Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl>

    > Kolejne zamieszanie to program nawigacyjny - wyswietli predkosc ktora
    > mu odbiornik GPS podesle, czy sam sobie obliczy z roznicy kolejnych
    > pozycji ?

    Po co miałby ją liczyć ?

  • 23. Data: 2010-04-17 18:55:22
    Od: "niusy.pl" <f...@o...pl.invalid>

    Użytkownik "Przemek" <r...@o...pl>

    > No wlaśnie. Wylicza, nie podaje, z czego wylicza to juz inna inszość, tak
    > czy tak na podstawie opóźnienia sygnału liczy.

    Pisałeś, że GPS podaje tylko położenie i że nie wiesz czy podaje jeszcze
    czas. To Ci napisałem co podaje. O czasie nie napisałem, bo to podstawa.

  • 24. Data: 2010-04-17 18:58:32
    Od: "niusy.pl" <f...@o...pl.invalid>

    Użytkownik "looker" <l...@l...pl>

    > Każdy, który ma GPS, a nie AGPS i maja możliwośc instalacji map w
    > telefonie.

    I to Assited w GPS niekoniecznie musi zostać wykorzystane. Po prostu dłużej
    będzie trwało czekanie na pierwszy pomiar położenia.

  • 25. Data: 2010-04-17 19:02:18
    Od: "niusy.pl" <f...@o...pl.invalid>

    Użytkownik "Piotr M" <x...@x...xx>

    > Zobacz Trekbuddy, albo Mobile Trail Explorer.
    >
    > Zapisza ci slad, bedziesz mogl potem podziwiac np tle zdjec z google
    > earth czy mapy, bedziesz mogl przeanalizowac jaka srednia uzyskales,
    > ile straciles na tankowanie.

    No super sprawa. Najbardziej jestem ciekaw jaką (i jak długą!) pokonuje
    trasę na spacerach i rowerowych wyprawach.
    Właśnie zainstalowałem sobie Mobile Trail Explorer 1.4 i poszedłem do
    sklepu :) I tu już nie tak bardzo super sprawa bo:
    wyszła jakaś pajęczyna :)...
    --
    Problem jakości poszczególnych pomiarów. W trudnych warunkach (mało
    satelitów widocznych albo odbicia) pomiary podawane przez GPS obarczone mogą

  • 26. Data: 2010-04-17 20:13:32
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 17 Apr 2010 20:48:04 +0200, niusy.pl wrote:
    >Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl>
    >
    >Po co miałby ją liczyć ?

    Zeby miec dane zgodne z pozycja. Zeby odfiltrowac po swojemu.
    Bo moze nie wszystkie odbiorniki podaja.

    J.

  • 27. Data: 2010-04-17 20:17:14
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 17 Apr 2010 19:24:46 +0200, Przemek wrote:

    >No wlaśnie. Wylicza, nie podaje, z czego wylicza to juz inna inszość, tak
    >czy tak na podstawie opóźnienia sygnału liczy.

    No nie, dopplerem to by liczyl na podstawie nastaw heterodyn
    odbiornikow.

    J.

  • 28. Data: 2010-04-17 20:20:35
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 17 Apr 2010 20:17:13 +0300, Piotr M wrote:

    >No super sprawa. Najbardziej jestem ciekaw jaką (i jak długą!) pokonuje
    >trasę na spacerach i rowerowych wyprawach.
    >Właśnie zainstalowałem sobie Mobile Trail Explorer 1.4 i poszedłem do

    MTE w starszej wersji nie radzil sobie z dlugimi trasami.
    TB 7h bez problemu, podejrzewam ze i wiecej.

    >sklepu :) I tu już nie tak bardzo super sprawa bo:
    >wyszła jakaś pajęczyna :)
    >średnia prędkość 19km/h
    >długość trasy 1km
    >Ogólnie wszystko nieprawda :(

    Poczekaj przed brama, a najlepiej kawalek dalej, az sie odbiornik
    dobrze nastroi i zlapie poprawna pozycje. To trwa pare minut, pod
    blokiem dluzej.

    J.

  • 29. Data: 2010-04-17 22:37:43
    Od: ToMasz <twitek4@no_spam.gazeta.pl>

    Piotr pisze:
    > Czy sa takie komórki które maja niezależny odbiornik GPS, gdzie nie
    > muszę ponosić kosztów nawigacji?

    tak. Powiem wiecej, wszystkie takie są, wiec także Twoja. GPS ustali
    twoją pozycje, następnie telefon wyświetli Ci ja na ekranie. ZA darmo!
    MAsz co chciałeś, czy nie do konca?
    JEśli chcesz aby "Telefon z gps" zaprowadził Cie za rączke do Gdańska to
    skąd on ma znać dostępne trasy? Albo mu wgrasz program do nawigacji (
    raczej płatny) albo skorzystasz z danych " z internetu" i zapłacisz za
    transfer.
    ToMasz

    Tak jak ktoś napisał: GPS to nie nawigacja, Komputer to nie windows...
    ale kto by się tam przejmował...

  • 30. Data: 2010-04-18 07:36:59
    Od: "Przemek" <r...@o...pl>

    Użytkownik "niusy.pl" <f...@o...pl.invalid> napisał w wiadomości
    > Pisałeś, że GPS podaje tylko położenie i że nie wiesz czy podaje jeszcze
    > czas. To Ci napisałem co podaje. O czasie nie napisałem, bo to podstawa.

    A weź przeczytaj jeszcze raz co napisałem i znajdź gdzie pisałem cokolwiek o
    czasie.
    Przem