  • 11. Data: 2016-07-07 10:36:25
    Temat: Re: czym rozbujać kawał żelastwa ?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik sczygiel napisał w wiadomości grup
    > Pytanie - czym ? Są jakieś do tego typu zadania elementy ?
    > No bo musi to mieć wystarczającą moc , żeby element np. 2 kg.
    > wprawić w
    > ruch z częstotliwością do 2kHz, i z wystarczającą amplitudą.
    >
    >KUp se kątówkę w markecie. Załóż tarczę, wyszczerb ją troche.
    >Przyklej ten element do niej.
    >Włącz.
    >Co wygrałem? :)

    6000 obr/min to 100Hz. jak znajdziesz katowke co ma 25k rpm, to bedzie
    raptem 400Hz.

    Musisz troche popracowac nad pomyslem :-)

    J.

  • 12. Data: 2016-07-07 10:50:22
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2016-07-07 o 03:16, sundayman pisze:
> [...]
    >
    > Mierzę sobie za pomocą przymocowanego do tego elementu akcelerometru
    > drgania w 2 osiach.
    >
    > I chciałbym w warunkach laboratoryjnych odtworzyć ten ruch.
    > Czyli - zapodać nagrane przebiegi i "czymś" napędzić ten element.
    >
    > Pytanie - czym ? Są jakieś do tego typu zadania elementy ?
    > No bo musi to mieć wystarczającą moc , żeby element np. 2 kg. wprawić w
    > ruch z częstotliwością do 2kHz, i z wystarczającą amplitudą.
    >
    > No i żeby się dało odtworzyć zapisany przebieg w danej osi - coś jakby
    > np. siłownik elektryczny, ale dla takiej częstotliwości... ?

    Rozpędzić jakąś tarczę. Zaciskać z f2kHz szczęki, które przeniosą te
    drgania dalej.

    Robert

  • 13. Data: 2016-07-07 10:51:50
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2016-07-07 o 10:36, J.F. pisze:
    > jak znajdziesz katowke co ma 25k rpm, to bedzie raptem 400Hz.
    No to pięć kątówek. ;-)

    Robert

  • 14. Data: 2016-07-07 10:52:36
    Od: Mateusz Viste <mateusz.viste@localhost>

    On 07/07/2016 10:36, J.F. wrote:
    > 6000 obr/min to 100Hz. jak znajdziesz katowke co ma 25k rpm, to bedzie
    > raptem 400Hz.
    >
    > Musisz troche popracowac nad pomyslem :-)

    Zawsze można wyszczerbić w kilku/kilkunastu miejscach.. byle symetrycznie.

    Mateusz

  • 15. Data: 2016-07-07 10:57:19
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2016-07-07 o 10:52, Mateusz Viste pisze:

    > Zawsze można wyszczerbić w kilku/kilkunastu miejscach.. byle symetrycznie.
    Jak symetrycznie to nie będzie się telepotać. :-)
    Robert

  • 16. Data: 2016-07-07 11:30:00
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 7 lipca 2016 10:36:31 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

    > 6000 obr/min to 100Hz. jak znajdziesz katowke co ma 25k rpm, to bedzie
    > raptem 400Hz.
    >
    > Musisz troche popracowac nad pomyslem :-)

    No w sumie racja.
    Ale sam wirnik w kątóce sie troche szybciej kręci. Ale i tak nie tak szybko aby było
    2kHz :)

  • 17. Data: 2016-07-07 11:40:54
    Od: b...@g...com

    użytkownik sundayman napisał:
    > Takie jest zagadnienie.

    2kHz, x60s = 120.000rpm, tyle to osiąga małe wrzeciono
    do borowania. O silniku zapomnij.

    2kg to ma głowica do spawania plastiku ultradźwiękami,
    a ruch o 2 rzędy mniejszy.

    Znaczy zejdź na ziemię z wymaganiami:) Pewnie ostanie się
    na głośniku szerokopasmowym co to da wychylenia duże
    dla małych czestotliwości i mniejsze wychylenia dla wyższych.

  • 18. Data: 2016-07-07 11:44:37
    Od: m...@g...com

    Dosc standardowe testy przy produktach dla motoryzacji, np. przemiatanie
    czestotliwoscia od kilku Hz do 2kHz,

    Wychyelenie zalezne od czestotliwosci ( ustalone g)

    Mozna poogladac sprzety np tu: http://www.bksv.com/Products/shakers-exciters/lds-vi
    bration-test/amplifiers

    Male ani tanie nie bedzie :( Koncowka mocy z ktora pracowalem, miala chyba 600A pradu
    wyjsiciowego.

    Najlepsze, ze to naprawde wzmacniacz akustyczny, po podlaczeniu walkmena "shaker" o
    srednicy ok. 1m udawal calkiem dobrze glosnik ;)

    Marcin

  • 19. Data: 2016-07-07 11:54:59
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2016-07-07 o 11:40, b...@g...com pisze:

> [...]
    > na głośniku szerokopasmowym co to da wychylenia duże
    > dla małych czestotliwości i mniejsze wychylenia dla wyższych.

    Ale ultradźwięki to też o dwa rzędy w drugą stronę. :-)

    Robert

  • 20. Data: 2016-07-07 13:04:04
    Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 07.07.2016 um 03:16 schrieb sundayman:
> [...]
    >
    > No i żeby się dało odtworzyć zapisany przebieg w danej osi - coś jakby
    > np. siłownik elektryczny, ale dla takiej częstotliwości... ?

    Nie wiem, czy uda mi się to w jakichś publikacjach znaleźć, ale jakieś
    10 lat temu koledzy z Kanady mieli tego typu ustrojstwo do pomiarów
    astronautów. Technicznie rzecz biorąc były to voice coils, czyli w sumie
    głośniki, ale bez membrany, za to bardzo masywne. Do niskich
    częstotliwości (jakieś 100Hz) są też wibratory silnikowe (są też takie
    głośniki). Naprawiałem im toto, ale nie wiem, jaka firma to wyprodukowała.

    Waldek