eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaczym stabilizowac napiecie z alternatora albo pradnicy ( wiatrak) › Re: czym stabilizowac napiecie z alternatora albo pradnicy ( wiatrak)
    From: Agent0700 <a...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: czym stabilizowac napiecie z alternatora albo pradnicy ( wiatrak)
    Date: Mon, 17 May 2010 09:59:24 +0200

    > Alternator ma by? od jelcza, 24V je?li to ma znaczenie:) Nie wiem dlaczegio
    > nie chce u?ywa? stabilizatora z samochodu, ale nie chce:)

    Nie wiem jak od Jelcza, ale generalnie alternator jest OK.

    Tak jak w samochodzie przez regulator napięcia podłączyć altka do
    akumulatora. A z aku ciągnąć 230 V przez przetwornicę, lub oświetlenie
    bez przetwornicy.

    Obroty trzeba by podwyzszyć zwykłym przełożeniem np. kołami zębatymi bo
    najczęściej za wolno wieje. No i jeśli Altek ma z 500W to trzeba
    odpowiedniej wielkości wiatrak, bo jak będzie za słaby to nie da rady
    rozkręcić alternatora.

    Pozdrawiam

    Jacek