eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingdalsza optymalizacja › Re: dalsza optymalizacja
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: " " <f...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: dalsza optymalizacja
    Date: Sun, 1 Apr 2012 11:59:54 +0000 (UTC)
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 118
    Message-ID: <jl9fvq$l05$1@inews.gazeta.pl>
    References: <jl73ie$b6f$1@inews.gazeta.pl> <jl9aaf$326$1@inews.gazeta.pl>
    <jl9al3$ee7$1@inews.gazeta.pl> <jl9dfl$a80$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: localhost
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1333281594 21509 172.20.26.235 (1 Apr 2012 11:59:54 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 1 Apr 2012 11:59:54 +0000 (UTC)
    X-User: fir
    X-Forwarded-For: 46.134.44.204
    X-Remote-IP: localhost
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.comp.programming:196501
    [ ukryj nagłówki ]

    > > > > ten sposob rysowania rotowanej bitmapy jest fenomenalny
    > > > > swoja prostota
    > > > >
    > > > > for(int j=0; j<sprite_height; j++)
    > > > > {
    > > > > for(int i=0; i<sprite_width; i++)
    > > > > {
    > > > > SetPixel( x>>20, y>>20, sprite[j][i] );
    > > > >
    > > > > x += dxdx; // skosy/ poprawki dla ruchu pixele na fiz ekranie
    > > > > y += dydx; // dla ruchu po tekselach x++
    > > > > }
    > > > >
    > > > > x += dxdy; // skosy dla y++
    > > > > y += dydy;
    > > > > }
    > > > >
    > > > > tu raczej nie da sie nic poprawic - ale chcialbym jakos moze
    > > > > poprawic sama funkcje stawiania pixela
    > > > >
    > > > > inline void SetPixelInDibInt(int x, int y, unsigned color)
    > > > > {
    > > > >
    > > > > int yc = CLIENT_Y-y;
    > > > >
    > > > >
    > > > > if(!pBits) return;
    > > > >
    > > > > if(yc<0) return;
    > > > > if(yc>=CLIENT_Y) return;
    > > > >
    > > > > if(x<0) return;
    > > > > if(x>=CLIENT_X) return;
    > > > >
    > > > >
    > > > > int adr = (yc*CLIENT_X+x);
    > > > >
    > > > > ((unsigned*)pBits)[adr] = color;
    > > > >
    > > > > }
    > > > >
    > > > > mam tutaj cala mase warunkow, zabezpieczajacych wprost przed
    > > > > postawieniem pixela poza pamiecia ekranu - samo filtrowanie
    > > > > sprite'ow robie bardzo zgrubne (odrzucam sprity o srodku iles tam
    > > > > dalej poza ekranem ) tak ze przez to przechodzi cala masa
    > > > > pixeli ze sprite'ow ktore sa tylko czesciowo w ekranie --
    > > > >
    > > > > jak przerobic kod tej funkcji by bylo szybciej?
    > > > >
    > > > wychodzi na to ze wlasnie nalezaloby odwrocic proces - o ile
    > > > teraz jake po calej tekturze (a duza tekstura w prog2.exe ma 1000x1000
    > > > pixeli ) i czestokroc wypadam poza ekran to po obroceniu mozna
    > > > iterowac bez problemu po obruconej teksturze tylko w tym kawalku
    > > > ktory lezy w ekranie - tak ze to mogloby nawet przyspieszyc
    > > >
    > > > (choc sa dodatkowe koszty albo zapisywania tych krawedzi dla sylwetki
    > > > albo iterowania po wiekszych kwadratach) - tak ze zarazem moze
    przyspieszyc
    >
    > > > jak i moze zwolnic
    > > >
    > >
    > > troche sie zmeczylem ale wieczorem moze sprobuje (z ciekawosci czy
    > > przyspieszy) uruchomic prostrsza wersji z odwrotna transformacja
    > > (tj bez sylwetek)
    >
    > Jeśli już tak optymalizujesz, to powiedz mi czy warto zamienić
    > obliczenia z typu double na inta? W programie jest macierz kwadratowa.
    > Mieści się ona w całości L2. Powiedzmy że do losowych elementów tej
    > macierzy dodaję jedynki, coś w rodzaju:
    >
    > for( dość dużo pętli )
    > macierz[ compute_row() * col_size + compute_col() ] ++ ;
    >
    > Koszt wykonania compute_row i comute_col jest bardzo mały.
    > Potem inne obliczenia muszą być przeprowadzane na typie double, ale
    > ta inkrementacja może być wykonana na typie int. Warto zadeklarować
    > drugą macierz typu int i potem przekopiować do typu double? Czy
    > może operacje inc na typie double są równie szybkie?
    >

    swego czasu opisywalem jak to podmienienie literalnie czterech
    instancji floatow na inty przyspieszyla mi program 2 razy

    wyzej bylo opisane jak to przerobienie paru (tez cos kolo czterech
    floatow na inty przyspieszylo mi program mw 5 razy - ( 8-9 razy
    w stosunku do wersji pierwotnej ktora pozniej przyspieszyla ok 30%
    i dopiero przepisanie na fixed pointy to przyspieszylo dalsze ok 5
    razy)

    z tego co sie orientuje to co tak zarzyna kompa to konwersje
    z floata na int - nie jest to dla mnie jasne ale niejaki gourley
    w tutku o dynamice plynow (kiedys wspominalem i cytowalem) ppisze
    ze aby dokonac przyciecia z floata na inta kompilatory c przelaczaja
    tryb fbu - i to chyba to jest problemem

    tak czy owak to ze przepisanie paru floatow na fixedpointy przyspieszylo
    mi kod z miejsca >5 razy daje do myslenia nt tego by jednak sprawdzac
    czy na fxintach to nie ruszy przypadkiem z kopyta

    tak naprawde moze to byc jednak nie tyle wina floatow tylko wlasnie tej
    konwersji z floata na int - u mnie obliczenia koncza sie jako koordynaty
    dla setpixela wiec musza byc calkowite wiec pozostawaloby albo przepisywac
    na fixedpointy albo nauczyc sie jakiegos innego sposobu konwersji z inta
    na float (tam chodzi chyba o to ze domyslnie dla fpu jest zaokraglanie
    a c wymusza obcinanie w dol i to powoduje ze w kolko przelacza tryb fpu
    - glupota maksymalna, trzeba sie tym wiecej zainteresowac)

    jesli jest tak wlasnie to po prostu moze byc tak ze kazda konwersja
    z floata na int to totalny zarzynacz wydajnosci i nalezaloby sie
    wogole tego pozbyc (moze jest jakas inna metoda konwersji ktora nie
    daje takiej katastrofy)




    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: