  • 1. Data: 2012-03-31 16:15:42
    Temat: dalsza optymalizacja
    Od: " generał kenobi" <f...@W...gazeta.pl>

    ten sposob rysowania rotowanej bitmapy jest fenomenalny
    swoja prostota

    for(int j=0; j<sprite_height; j++)
    {
    for(int i=0; i<sprite_width; i++)
    {
    SetPixel( x>>20, y>>20, sprite[j][i] );

    x += dxdx; // skosy/ poprawki dla ruchu pixele na fiz ekranie
    y += dydx; // dla ruchu po tekselach x++
    }

    x += dxdy; // skosy dla y++
    y += dydy;
    }

    tu raczej nie da sie nic poprawic - ale chcialbym jakos moze
    poprawic sama funkcje stawiania pixela

    inline void SetPixelInDibInt(int x, int y, unsigned color)
    {

    int yc = CLIENT_Y-y;

    if(!pBits) return;

    if(yc<0) return;
    if(yc>=CLIENT_Y) return;

    if(x<0) return;
    if(x>=CLIENT_X) return;

    int adr = (yc*CLIENT_X+x);

    ((unsigned*)pBits)[adr] = color;

    }

    mam tutaj cala mase warunkow, zabezpieczajacych wprost przed
    postawieniem pixela poza pamiecia ekranu - samo filtrowanie
    sprite'ow robie bardzo zgrubne (odrzucam sprity o srodku iles tam
    dalej poza ekranem ) tak ze przez to przechodzi cala masa
    pixeli ze sprite'ow ktore sa tylko czesciowo w ekranie --

    jak przerobic kod tej funkcji by bylo szybciej?

  • 2. Data: 2012-04-01 12:23:11
    Temat: Re: dalsza optymalizacja
    Od: " " <f...@N...gazeta.pl>

    =?ISO-8859-2?Q?_genera=B3_kenobi?= <f...@W...gazeta.pl> napisał(a):

> [...]
    > pixeli ze sprite'ow ktore sa tylko czesciowo w ekranie --
    >
    > jak przerobic kod tej funkcji by bylo szybciej?

    wychodzi na to ze wlasnie nalezaloby odwrocic proces - o ile
    teraz jake po calej tekturze (a duza tekstura w prog2.exe ma 1000x1000
    pixeli ) i czestokroc wypadam poza ekran to po obroceniu mozna
    iterowac bez problemu po obruconej teksturze tylko w tym kawalku
    ktory lezy w ekranie - tak ze to mogloby nawet przyspieszyc

    (choc sa dodatkowe koszty albo zapisywania tych krawedzi dla sylwetki
    albo iterowania po wiekszych kwadratach) - tak ze zarazem moze przyspieszyc
    jak i moze zwolnic

  • 3. Data: 2012-04-01 12:28:51
    Od: " " <f...@N...gazeta.pl>

    <f...@N...gazeta.pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > (choc sa dodatkowe koszty albo zapisywania tych krawedzi dla sylwetki
    > albo iterowania po wiekszych kwadratach) - tak ze zarazem moze przyspieszyc

    troche sie zmeczylem ale wieczorem moze sprobuje (z ciekawosci czy
    przyspieszy) uruchomic prostrsza wersji z odwrotna transformacja
    (tj bez sylwetek)

  • 4. Data: 2012-04-01 13:17:09
    Od: " M.M." <m...@N...gazeta.pl>

    <f...@N...gazeta.pl> napisał(a):

    > troche sie zmeczylem ale wieczorem moze sprobuje (z ciekawosci czy
    > przyspieszy) uruchomic prostrsza wersji z odwrotna transformacja
    > (tj bez sylwetek)

    Jeśli już tak optymalizujesz, to powiedz mi czy warto zamienić
    obliczenia z typu double na inta? W programie jest macierz kwadratowa.
    Mieści się ona w całości L2. Powiedzmy że do losowych elementów tej
    macierzy dodaję jedynki, coś w rodzaju:

    for( dość dużo pętli )
    macierz[ compute_row() * col_size + compute_col() ] ++ ;

    Koszt wykonania compute_row i comute_col jest bardzo mały.
    Potem inne obliczenia muszą być przeprowadzane na typie double, ale
    ta inkrementacja może być wykonana na typie int. Warto zadeklarować
    drugą macierz typu int i potem przekopiować do typu double? Czy
    może operacje inc na typie double są równie szybkie?

  • 5. Data: 2012-04-01 13:29:50
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    W dniu 2012-04-01 13:17, M.M. pisze:

> [...]
    > drugą macierz typu int i potem przekopiować do typu double? Czy
    > może operacje inc na typie double są równie szybkie?

    Dobrze rozumiem, chcesz

    x<-x+1

    zamienić na

    i<-int(x)
    i<-i+1
    x<-double(i)

    Musiałyby się dziać cuda, aby to było szybsze (czy już
    jedna konwersja nie będzie dłuższa niż dodanie?)
    ale po prostu sprawdź.

    BTW, zerknij na to
    http://stereopsis.com/FPU.html

    pzdr
    bartekltg

  • 6. Data: 2012-04-01 13:58:46
    Od: " M.M." <m...@N...gazeta.pl>

    bartekltg <b...@g...com> napisał(a):

> [...]
    > x<-double(i)
    >
    > Musiałyby się dziać cuda, aby to było szybsze (czy już
    > jedna konwersja nie będzie dłuższa niż dodanie?)

    Raczej tak:
    double x[1000];
    for( i=0 ; i<1000000 ; i++ )
    x[rand()%size] ++;

    Na:
    int tmp[1000];
    for( i=0 ; i<1000000 ; i++ )
    tmp[rand()%size] ++;

    double x[1000];
    for( i=0 ; i<1000 ; i++ )
    x[i] = (double)tmp[i];

    Dłuższe obliczenia na intach i potem jedna konwersja na doubla.
    Problem w tym że obliczenia na intach są trywialne, tylko inkrementacja.

  • 7. Data: 2012-04-01 13:59:54
    Od: " " <f...@N...gazeta.pl>

> [...]
    > drugą macierz typu int i potem przekopiować do typu double? Czy
    > może operacje inc na typie double są równie szybkie?

    swego czasu opisywalem jak to podmienienie literalnie czterech
    instancji floatow na inty przyspieszyla mi program 2 razy

    wyzej bylo opisane jak to przerobienie paru (tez cos kolo czterech
    floatow na inty przyspieszylo mi program mw 5 razy - ( 8-9 razy
    w stosunku do wersji pierwotnej ktora pozniej przyspieszyla ok 30%
    i dopiero przepisanie na fixed pointy to przyspieszylo dalsze ok 5
    razy)

    z tego co sie orientuje to co tak zarzyna kompa to konwersje
    z floata na int - nie jest to dla mnie jasne ale niejaki gourley
    w tutku o dynamice plynow (kiedys wspominalem i cytowalem) ppisze
    ze aby dokonac przyciecia z floata na inta kompilatory c przelaczaja
    tryb fbu - i to chyba to jest problemem

    tak czy owak to ze przepisanie paru floatow na fixedpointy przyspieszylo
    mi kod z miejsca >5 razy daje do myslenia nt tego by jednak sprawdzac
    czy na fxintach to nie ruszy przypadkiem z kopyta

    tak naprawde moze to byc jednak nie tyle wina floatow tylko wlasnie tej
    konwersji z floata na int - u mnie obliczenia koncza sie jako koordynaty
    dla setpixela wiec musza byc calkowite wiec pozostawaloby albo przepisywac
    na fixedpointy albo nauczyc sie jakiegos innego sposobu konwersji z inta
    na float (tam chodzi chyba o to ze domyslnie dla fpu jest zaokraglanie
    a c wymusza obcinanie w dol i to powoduje ze w kolko przelacza tryb fpu
    - glupota maksymalna, trzeba sie tym wiecej zainteresowac)

    jesli jest tak wlasnie to po prostu moze byc tak ze kazda konwersja
    z floata na int to totalny zarzynacz wydajnosci i nalezaloby sie
    wogole tego pozbyc (moze jest jakas inna metoda konwersji ktora nie
    daje takiej katastrofy)

  • 8. Data: 2012-04-01 14:20:09
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    W dniu 2012-04-01 13:58, M.M. pisze:

    > Raczej tak:
    > double x[1000];
    > for( i=0 ; i<1000000 ; i++ )
    > x[rand()%size] ++;
    >
    > Na:

    tutaj jeszcze konwersja w drugą stronę.

> [...]
    >
    > Dłuższe obliczenia na intach i potem jedna konwersja na doubla.
    > Problem w tym że obliczenia na intach są trywialne, tylko inkrementacja.

    I co Cię powstrzymuje przed odpaleniem tego z pomiarem czasu;)

    BTW, http://www.youtube.com/watch?v=gENVB6tjq_M

    Chcesz rozdać milion kulek w tysiąc otworków.
    To tego wystarczy ~1000 losowań i tyle dodawań
    (+ coś tego rzędu obliczeń związanych z rozkładem
    Poissona), a pewnie da się i lepiej.

    Podpowiadać dalej?

    pzdr
    bartekltg

  • 9. Data: 2012-04-01 14:21:06
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    W dniu 2012-04-01 14:20, bartekltg pisze:

> [...]
    >
    > Chcesz rozdać milion kulek w tysiąc otworków.
    > To tego wystarczy ~1000 losowań i tyle dodawań
    > (+ coś tego rzędu obliczeń związanych z rozkładem

    ...raczej dwumianowym. Wszytko jedno;)

    > Podpowiadać dalej?

    pzdr
    bartekltg

  • 10. Data: 2012-04-01 15:07:21
    Od: " M.M." <m...@N...gazeta.pl>

    bartekltg <b...@g...com> napisał(a):

> [...]
    >
    > Chcesz rozdać milion kulek w tysiąc otworków.
    > To tego wystarczy ~1000 losowań i tyle dodawań
    > (+ coś tego rzędu obliczeń związanych z rozkładem

    Chyba zakręciłem totalnie jaka jest istota problemu i nikt
    nie zrozumiał, sorry :D

    Chyba mogłem zapytać prościej: czy inkrementacja intów jest
    szybsza od inkrementacji doubli? Dane są wybierane w przybliżeniu
    z losowych adresow w pamięci, czyli nie chodzi o inkrementację jednej
    zmiennej ktora jest ciagle w rejestrze procesora. Tablice z danymi
    mieszcza sie w L2, ale nie mieszcza sie w L1.