    From: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: detektor 5V
    Date: Tue, 2 Feb 2016 10:39:07 +0100
    <4964746551$20160128202807@squadack.com>
    <a...@g...com>
    <n8e6m0$plm$1@node2.news.atman.pl>
    <f...@g...com>
    <n8fpl8$q6i$1@dont-email.me>
    <b...@g...com>
    <n8g59j$88i$1@dont-email.me>
    <1...@g...com>
    <56aba27f$0$650$65785112@news.neostrada.pl>
    <9...@g...com>

    Am 01.02.2016 um 13:09 schrieb k...@g...com:
    > Zawsze można użyć starego, dobrego i popularnego w czasach podskakujących
    > na wieżach linijek diodowych LM3914;)
    Taniej i wygodniej jest użyć dowolnego procesora pałętającego się się w
    szufladzie ;-).

    Historia małoobrazkowa:
    mój student robił bardzo skomplikowany projekt jako pracę dyplomową.
    Urządzenie zawierało m.in. miernik impedancji elektrod Ag/AgCl.
    Urządzenie miało mieć wyjście napięciowe wartości impedancji elektrod.
    Student zrobił wg źródła: generator na 555 (elektrody mierzy się
    standartowo prostokątem 25Hz), do tego przetwornik RMS. Jako wskaźnika
    użył właśnie linijki diodowej. No i za wacka nie dało się ustawić tego
    tak, by diody świeciły się wg tabelki (8 sztuk). Jako, że był w
    niedoczasie, a ww wskaźnik nie należał do jego projektu, zaproponowałem
    mu, że zrobię to na mikroprocesorze. Wziąłem MSP430F2013, bo taki się
    wałęsał w szufladzie, do tego dekoder bin > dec, godzina lutowania, pół
    godziny programowania i wskaźnik z dowolnie definiowanymi progami był
    gotowy. Jak było gotowe, to stwierdziłem, że generator zamiast na 555
    też można dać do procka. Opornik, kondensator, 5 minut programowania i
    gotowe. A jak to było gotowe, to po przerwie obiadowej z chwilką
    myślenia, dodałem też prostownik synchroniczny RMS i wyjście analogowe.
    Cała impreza trwała dniówkę i wsie byli zadowoleni.

    Waldek