  • 1. Data: 2015-09-19 07:58:39
    Temat: dlawik ferytowy na kablach zasilacza komputerowego
    Od: a...@g...com

    j. w.
    a pytanie czy trzeba zrobic 1 petle czyli trzeba zawinac 1x kabelki przechodzace
    przez tenze dlawik?

    pzdr

  • 2. Data: 2015-09-19 10:03:18
    Od: "Piotr Galka" <p...@c...pl>

    Uzytkownik <a...@g...com> napisal w wiadomosci
    ps.com...
    > j. w.
    > a pytanie czy trzeba zrobic 1 petle czyli trzeba zawinac 1x kabelki
    > przechodzace przez tenze dlawik?

    Jedno przejscie przez ferryt daje jakas tam charakterystyke tlumienia - np.
    maksimum w okolicy 200MHz.
    Zawiniecie przesuwa maksimum w lewo (np. 100MHz) i w góre. Ale, mimo
    wyzszego tlumienia dla 100MHz (niz poprzednio dla 200) tlumienie dla 200MHz
    i wyzej bedzie nizsze niz dla pojedynczego przejscia, itd. (pojemnosci
    miedzy kolejnymi zwojami).

    Przypuszczam, ze nie ma jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie. Zalezy które
    czestotliwosci (bez dlawika) przekraczaja lub za bardzo zblizaja sie do
    limitów EMC.
    P.G.

  • 3. Data: 2015-09-19 11:04:51
    Od: s...@g...com

    użytkownik a...@g...com napisał:
    > j. w.
    > a pytanie czy trzeba zrobic 1 petle czyli trzeba zawinac 1x kabelki przechodzace
    przez tenze dlawik?

    Jest jakiś sens dodatkowej indukcyjności na przewodzie
    kiedy w środku zasilacza jest dławik skompensowany >1mH?
    Pomijając przypadek taniego zasilacza gdzie taki dławik
    zastąpiono zworami.

  • 4. Data: 2015-09-19 11:10:23
    Od: a...@g...com

    W dniu sobota, 19 września 2015 11:04:54 UTC+2 użytkownik s...@g...com
    napisał:

    > Jest jakiś sens dodatkowej indukcyjności na przewodzie
    > kiedy w środku zasilacza jest dławik skompensowany >1mH?
    > Pomijając przypadek taniego zasilacza gdzie taki dławik
    > zastąpiono zworami.

    widocznie jest skoro w bardzo profesjonalnej firmie cos takiego robia

  • 5. Data: 2015-09-19 11:31:44
    Od: s...@g...com

    użytkownik a...@g...com napisał:

    > widocznie jest skoro w bardzo profesjonalnej firmie cos takiego robia

    No jakiś jest, jasne. Tylko jaką impedancję stanowi
    0,5 lub 1 zwój na przewodzie dla w.cz kiedy w środku
    zasilacza jest 1-2mH? Pomijalnie małą? Poprawiającą
    samopoczucie nabywcy?

  • 6. Data: 2015-09-19 11:52:13
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    ps.com...
    użytkownik a...@g...com napisał:

    > No jakiś jest, jasne. Tylko jaką impedancję stanowi
    > 0,5 lub 1 zwój na przewodzie dla w.cz kiedy w środku
    > zasilacza jest 1-2mH? Pomijalnie małą? Poprawiającą
    > samopoczucie nabywcy?

    Miałbyś rację, gdyby dławik 1mH miał 0pF pojemności własnej.
    P.G.

  • 7. Data: 2015-09-19 14:43:06
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2015-09-19 o 11:04, s...@g...com pisze:

    > Jest jakiś sens dodatkowej indukcyjności na przewodzie
    > kiedy w środku zasilacza jest dławik skompensowany >1mH?
    > Pomijając przypadek taniego zasilacza gdzie taki dławik
    > zastąpiono zworami.

    A ja miałem zasilacz od kumpla który nawet zworek nie miał, bo szkoda
    drutu, tylko gluty cyny pod spodem, kondensatorów filtrujących też zero
    czy dławików. Ferryt na kablu przeciąłem nożykiem do papieru.

    http://zapodaj.net/015d6448a73fd.jpg.html
    http://zapodaj.net/d72d2c81b8382.jpg.html
    http://zapodaj.net/14ddb72729285.jpg.html

    Ot, zakupiony zamiennik zasilacza laptopa na aledrogo.

    --
    Irokez

  • 8. Data: 2015-09-19 14:52:30
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Szklanynocnik,

    Saturday, September 19, 2015, 11:31:44 AM, you wrote:

    > No jakiś jest, jasne. Tylko jaką impedancję stanowi
    > 0,5 lub 1 zwój na przewodzie dla w.cz kiedy w środku
    > zasilacza jest 1-2mH? Pomijalnie małą? Poprawiającą
    > samopoczucie nabywcy?

    Dławiki skompensowane miewają bardzo dużą pojemność pasożytniczą i
    przepuszczają wyższe składowe tak, jakby ich nie było :(

    http://www.feryster.pl/polski/dus1.php?lang=pl&id=73

    Rdzeń ferrytowy pełni rolę dławika skompensowanego o dużym tłumieniu
    dla wyższych częstotliwości.

    --
    Best regards,
    RoMan