  • Data: 2015-07-25 17:30:33
    Temat: Re: długi kabel sieciowy
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Mirek" <i...@z...adres> napisał w wiadomości
    news:movp6d$g2g$1@node2.news.atman.pl...

    > Jeżeli to zwykła "siwa" skrętka to IMHO zamokła (woda w rurze to norma).
    > Omomierz tego może nie pokazać, bo zmieniła się znacząco tylko pojemność.
    > Możliwe też, że uwaliło porty na urządzeniach - na bliskich odległościach
    > mogą działać, to o niczym nie świadczy.

    Może też być tak, że nie wyjdzie przy niskim napięciu pomiarowym, ale już
    jak dołożymy, oporność drastycznie spadnie i zgłupieje.
    Czajnik elektryczny kiedyś robiłem, przysmalił mu się "port" w podstawce.
    Oczyściłem, wysuszyłem, jeszcze raz oczyściłem, niemal do gołego nerwu.
    Omomierzem - idealnie. Włączam czajnik do sieci, za ok. minutę słychać puff
    (a może i nie było słychać?) i wywalił bezpiecznik. Obejrzałem, prąd
    wysmażył sobie nową ścieżkę, nie było czego się już pieprzyć, czajnik (a 20
    PLN) poleciał na fajans.
    Tak więc, może być i tutaj. Zalała mi kiedyś woda podłogę i przy okazji
    kabel od telefonu. Heh, odciąłem uszkodzony odcinek, zrobiłem obejście, a
    odcinek do nanoamperomierza (2 nA na działkę, lusterkowy, bez wzmacniacza),
    jak prąd spadł po kilku dniach poniżej 1 nA, uszkodzony odcinek włączyłem
    znów do ruchu i przez kilka lat było wszystko dobrze, nic nie szumiało, nic
    nie trzeszczało, za dużo by kosztowało położyć nowy kabel, taniej było go
    porządnie przesuszyć.

    896510439 896126048 222478125 222478457 814605444 717857100