    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: długi kabel sieciowy
    <mp303n$io$1@mx1.internetia.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl> <mpb40j$mq1$1@dont-email.me>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <55ba408c$0$2209$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <55ba4f0e$0$8386$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <cmdgvgypuz8n.13n6c4bgnq5tx$.dlg@40tude.net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <xh2kyivn3z3j$.1xtjrsl834r9h$.dlg@40tude.net>
    Date: Fri, 31 Jul 2015 14:20:00 +0200

    Pan J.F. napisał:

    > Od paru lat nie patrzylem ... ale to nie tylko zlotowki, ale tez
    > wielkosc, ciezar, zasilacz ... naprawde juz nie ma ?

    Jest jak w przypadku tych z PoE -- w internecie są, w realnym sklepie
    nie ma. W realnym świecie też mało. Co do złotówek, to te z pięcioma
    portami mogą być droższe od tych z ośmioma (zajrzałem do dostawcy
    hurtowego). Switch bywa droższy od routera Wi-Fi, ale jeśli coś ma
    kilka dziurek i antenkę, ale nie potrafi być routerem, to może być
    jeszcze droższe -- pewnie ze względu na fachową nazwę "access point".

    Te "kilka groszy" koreluje z pozycją na rynku, a nie z diodami czy
    innymi robaczkami w środku. Wszystko może być tanie, jeśli jest masowe
    i "masowo" się nazywa.

    > No to mozna ten kabel co jest. 12, 24 czy ile tam V maja,

    Ale to juz trzeba umieć. Mnie wkurzał telefon, któremu trzeba było
    wetknąć kabel RJ-45 i drugi z zasilaniem obok. Wlutowałem mu dwa
    kabelki w środek, teraz zasilanie idzie na biurko jednym standardowym
    kablem razem z ethernetem. A zasilanie doprowadzone jest do grniazdka.

    Większość diwajsów ma na wejściu zasilacz impulsowy, który toleruje
    napięcia od kilku do kilkudziesięciu woltów. A jeśli nie ma, to może
    mieć. Nie chodzi o to, by każdy sobie sam lutował, tylko żeby to było
    jakoś ucywilizowane.

    > Bedziesz :-)

    Jestem marudny, ale nie aż do tego stopnia.

    > Chyba, ze to wydzielony kabel do kamery i absolutnie nic wiecej.

    Jak będzie ustandaryzowane, to będzie do kamery, do telefonu, do switcha,
    do acces pointa. Do drukarki i do komputera, to ja wiem, że trzeba czegoś
    innego. Do odkurzacza też.

    > Nie wiem, wpisalem w google i znalazlem.
    > Jak to sie ma do lokalnych sklepow ... a ostaly sie jeszcze jakies
    > lokalne sklepy z osprzetem ?

    Jest, i to całkiem sporo. W każdym razie sporo widuję. Kilka razy
    korzystałem, gdy była nagła potrzeba.

    > Na 4 wybrane 4 maja ... to zaryzykuje "prawie wszystkie".

    Ponownie zajrzałem do importera -- wśród tych najtańszych, do domu, to
    może jedna czwarta ma. W droższych więcej. Te są na stronie kamery-ip.com.
    Sklep mydlo-ipowidlo.com zamawia te tańsze.

    > Zony spytaj, czy woli kabelek od routera, czy kabelek od najblizszego
    > gniazda 220V :-)

    Spytałem. Nie ma zdania.

    > Tak czy inaczej - sprzet jest.
    > Nie lubisz 220V na rynnie - da rade. Tylko chyba bedzie drozej kosztowalo.

    Chodzi mi o to, żeby nie kosztowało drożej.

    --
    Jarek