  • 11. Data: 2011-06-06 08:43:27
    Temat: Re: dłuższy wyjazd
    Od: Roman Niewiarowski <n...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-06-06 09:36, NESSO pisze:

    > bedzie wikt i opierunek na koszt panstwa za darmo -tez dobry sposób

    Kiedys jeszcze byla dodatkowa kasa przy wychodzeniu, sasiad praktykowal
    dwa razy prawie rok pierdla (w latach 80). Za trzecim go deportowali i
    posiedzial w naszym ZK. Odechcialo mu sie bo nie dostal solidnej
    'wyprawki' :)

    pozdr
    newrom

  • 12. Data: 2011-06-06 16:17:21
    Od: "pearljb" <p...@g...pl>

    Użytkownik "Szymon Machel" <s...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Witam
    >
    > Jak trzeba byłoby zapakować na motonga żarcie na dwa tygodnie, to co byście
    > wzięlil?

    Po moim wyjezdzie do Norwegii (niecale 3 tyg) doszedlem do wniosku ze nie bylo
    sensu brac zarcia na wiecej niz 3 dni. Zajmuje to miejsce, wazy, a niewiele
    drozej mozna cos kupic w sklepie. Gazu zeszlo mi jeden duzy pojemnik (470g) i
    pol malego, a codziennie cos gotowalem na obiad i rano/wieczorem jakas herbate.

  • 13. Data: 2011-06-06 16:31:21
    Od: "pearljb" <p...@g...pl>

    Użytkownik "Hinek" <h...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Chleb maja paskudny - normalnego nie ma.

    Jak ktos lubi tostowy to problemu nie bedzie, a ten ichniejszy zly nie jest. Co
    ktos pisze o jedzeniu to dramatyzuje na temat chleba :)... jakby od tego mialy
    byc conajmniej zawroty glowy

    > Z nocowaniem na dziko problemu
    > nie ma, ale trudno znalezc miejsce do tego sie nadajace.

    Potwierdzam. Ten cudowny przepis o mozliwosci rozbicia sie gdziekolwiek byle nie
    na prywatnym sprawdza sie dobrze w szwecji, bo w norwegii wszystko jest prywatne
    i czasem trzeba szukac przez kilkadziesiat km miejsca ktore wogole umozliwia
    rozlozenie namiotu. Raz wielki tlusty norweg nie mial ochoty dyskutowac tylko
    zarzadal kasy jak sie rano obudzilismy, a zadne negocjacje nie wchodzily w gre -
    zadzwonil na policje, probowal odkrecic tablice rej. z motocykla i wrocil z
    dwojka rosjan do pilnowania gdyby nam przyszlo na mysl sie szybko zawinac :D

  • 14. Data: 2011-06-07 06:45:53
    Od: "Carramba" <c...@o...pl>

    Żarcie z puszek, raz niesmaczne dwa niezdrowe. Kurcze przeciez ceny w Polsce
    sa juz nieznacznie nizsze niz srednie europejskie. Wybierajac pastę i
    pomodori w Italii wogole nie odczujesz cen, bedzie zdecydowanie lepiej i
    smaczniej. Generalnie w krajach poludnia europy polecam kanapki robione w
    sklepach, wysmienite i bardzo tanie. Kanapka w na straganie 3,5 E, kanapka
    zrobiona w sklepie z bagietki, jamona serrano, sera i pomidorow 1,5 E.
    Restauracje sa dosc drogie, zwlaszcza w miejscach typowo turystycznych, za
    to lokalne knajpki dla autochtonow niedrogie i bardzo smaczne. Wysmienite
    dania sa dostepne w tamtejszych centrach handlowych, gdzie z regulyu sa
    restauracje samoobslugowe. Warto zatem wstapin na obiad do Oczante.
    Punjena paprika w malej knajpce przy dworcu autobusowym w Zadarze -
    rewelacja.
    A jesli zachaczysz o tamtejsze Lidle to roznicy cenowej z Polska nie
    zauwazysz. Przyklad -wysmienity chleb kilogramowy, olbrzymi bochen, tippo
    Padano - 1 Euro, tunczyk w puszce 0,5 kg 1,5 E. Pomidory 1-2 E za kilo. To
    drogo?
    Zyjemy w drogim kraju, to co u nas jest tanie to z reguly jest tak
    napakowane swicaca chemia, ze strach sie bac!
    A poza tym sprobowanie kuchni greckiej to dodatkowa atrakcja , u tamtejszych
    rzeznikow od reki kroja sznycle na sztuki, sa gotowe kielbaski do smazenia,
    kotlety z ziolami, itp. Wrzucasz na patelnie i smacznego.
    Kolejny pomysl, kielbasa od rzeznika wrzucona na chwile do goracej wody, do
    tego Ajchavar i musztarda, pokrojona cebula i.... smacznego. I duzo wina.
    Generalnie jesli masz glowe na karku to wszedzie mozna zjesc bardzo smacznie
    i bardzo niedrogo.
    Warto zabrac ze soba tylko patelnie teflonową i duzo dobrych przypraw ktore
    sie lubi. I w droge. Smacznego!

  • 15. Data: 2011-06-07 16:45:42
    Od: "Hinek" <h...@o...pl>

    Użytkownik "Carramba" <c...@o...pl> napisał

    > Żarcie z puszek, raz niesmaczne dwa niezdrowe. Kurcze przeciez ceny w Polsce
    > sa juz nieznacznie nizsze niz srednie europejskie. Wybierajac pastę i pomodori
    > w Italii wogole nie odczujesz cen,

    Tu chodzi o Norwegie! Zapewniam ze w porownaniu z Norwegia u nas
    ceny sa malutkie.
    Ty naprawde wozisz ze soba patelnie teflonowa? A moze jeszcze
    jakies ciekawe gadzety - napisz moze jakie?
    Pozdr

    --
    Hinek

  • 16. Data: 2011-06-08 07:05:29
    Od: "Carramba" <c...@o...pl>

    > Ty naprawde wozisz ze soba patelnie teflonowa? A moze jeszcze
    > jakies ciekawe gadzety - napisz moze jakie?
    Pracowałem w Norwegii ponad rok, przy stawce godzinowej netto 187 NOK ceny
    nie sa wygorowane, nadgodziny 120% lub 200%, 37 godzin tygodniowo
    podstawowe< razem netto plus dodatek rodzinny i inne bajerki circa 16-17kzł
    miesiecznie>. Przelicz sobie, porownaj do cen zywnosci. To u nas jest drogo.
    A patelnia teflonowa sprawdza sie znakomicie, ja w wyjazdach bazuje na
    rybach we wszelkiej postaci, zatem smazenie ich na zwyklej patelni to
    meczarnia, na teflonie przyjemnosc. Dodatkowo wszelakie sznycle, warzywa z
    patelni, jajka, kielbaski itp itd. masz mnostwo gotowego zarcia w dyskontach
    tylko wrzucic na patelnie i gotowe. Do tego swierze warzywa, wysmienite
    ziemniaki na zimno z sosami i gotowe.
    Mam teflon srednica 20 cm z odpinana raczka, leciutki, niewiele miejsca
    zajmuje. Po przytuleniu do recznika w zasadzie nic nie zajmuje miejsca.
    Polecam.
    Jesli chodzi o noclegi to bardzo czesto taniej wychodzi wynajecie
    apartamentu w condominium niz np campingi. No bo jesli cena campningu w
    sezonie oscyluje w granicach 40-50 E za noc a cena mieszkania 35E to warto
    sie zatrzymac w condominium.
    Zawsze zabieram ze soba netbooka, wifi w knajpce w cenie kawy i mam nocleg
    na nastepny dzień, przez net znacznie taniej. Np hotel na jedna noc 75E,
    przez net np przez booking ten sam 42E. Mozna zarezerwowac nawet na ten sam
    dzie po poludniu. Zapobiega to dlugim godzinaom blakania sie po hotelach i
    szukania miejsca. Podobnie z kwaterami prywatnymi w HR, warto maila rzucic
    do agencji w danej miescince, bedziesz mial pokoj przygotowany i nie drozej
    niz w jesli sam poszukasz.
    A jesli wybierasz campingi to masz mnostwo miejsc w europie gdzie spisz za
    darmo, ale tej wiedzy za darmo nie oddam. Powodzenia.

  • 17. Data: 2011-06-08 07:36:43
    Temat: Re: d?u?szy wyjazd
    Od: sowa <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-06-08 09:05, Carramba pisze:

    > A jesli wybierasz campingi to masz mnostwo miejsc w europie gdzie spisz za
    > darmo

    zaciekawiasz
    i intrygujesz
    ;]
    np. zach. czy pd. europa?
    zgodnie z prawem, za darmo (bez gotowki/przelewu i bez barteru czy innej
    pracy?), dostepne dla ogolu spoleczenstwa, od reki i bez laski?
    i nie jest to hospitality itp couchsurfing?
    hmmmmm....

    --
    pozdrawiam serdecznie
    sowa

  • 18. Data: 2011-06-08 08:57:06
    Od: Piotr <z...@g...com>

    W dniu 2011-06-08 09:05, Carramba pisze:
    > A jesli wybierasz campingi to masz mnostwo miejsc w europie gdzie spisz za
    > darmo, ale tej wiedzy za darmo nie oddam. Powodzenia.

    Hmmm...taka wiedza by sie i mnie przydala ;) A wiec? ;)

  • 19. Data: 2011-06-08 08:57:44
    Od: Piotr <z...@g...com>

    W dniu 2011-06-08 09:36, sowa pisze:
    > dostepne dla ogolu spoleczenstwa, od reki i bez laski?

    Wlasnie, ciekawe czy naprawde bez robienia zadnej laski...;)

  • 20. Data: 2011-06-08 09:08:15
    Od: sowa <m...@p...onet.pl>

    ciach

    no widzisz....