  • Data: 2017-01-04 18:27:04
    Temat: Re: dobra antena TV do słabego sygnału
    Od: Krycha <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 04.01.2017 o 16:09, collie pisze:
> [...]
    (...)

    > I tak, i nie - bo wyjścia masz dwa (a nawet trzy, o czym na końcu) przy
    > słabym sygnale:
    > - pierwsze, eleganckie: wymienić antenę na lepszą, o większym współczynniku
    > wzmocnienia. Może to być np. bardziej rozbudowany popularny ostatnio
    > "krokodyl". Koszt wymiany anteny - od kilkudziesięciu, do kilkuset
    > złotych;
    > - drugie, poślednie: wymienić symetryzator na wzmacniacz dopuszkowy. Koszt
    > wymiany - kilkanaście złotych.

    Pod wpływem wszystkich sugestii rozważam zacząć od czwartego rozwiązani,
    czyli kabla antenowego.
    Użyłam taki jaki pozostał po podłączeniu tv w małym pokoju+kuchnia.
    Jest on cieńszy od standardowych (4,3 mm średnicy), ale skoro na jednym
    wzmacniaczu 'ciągnie' dwa telewizory, to pomyślałam, że i tutaj też
    będzie dobry. Omów ma 75, ale może oplotu jest mniej.
    Dobrze myślę?

    (...)
    > No i jeszcze pozostaje opcja trzecia, jak już wspomniałem, dla
    > zdeterminowanych. Jeśli okno w małym pokoju wychodzi na Chrzelice, to
    > antenę można umocować po
    > tamtej stronie bloku i kabelek pociągnąć przez mieszkanie do dużego pokoju.
    (...)

    Od początku to rozwiązanie nie wchodziło w rachubę.

    Na razie powoli będę postępowała krok po kroku, wdrażając kolejne wasze
    rady, jeżeli te wcześniejsze nie poskutkują.
    Decydujące kroki o nowych wydatkach podejmę w ostateczności wtedy,
    gdy przyjdzie wiosna i drzewo przed blokiem wypuści liście,
    bo wtedy okaże się, czy będzie to dodatkowa przeszkoda dla sygnału.

    Czy ktoś wie, co to są odszukane stacje o nazwie 'test', bez obrazu,
    czasami jest kolorowa tablica kontrolna?
    Kiedyś tego nie było. Dziś uruchomiłam szukanie automatyczne programów
    na tv w kuchni i tutaj też pojawiły się te 'testy'.

    W małym pokoju nie mam już możliwości przeszukania kanałów, bo właśnie
    wczoraj wieczorem telewizor skończył życie trzeszcząc,
    pokazując ekranową czerń, potem pasek poziomy i pionowy i wydając smród
    spalenizny. :-(
    Służył mi przez 26 lat, z małym hakiem, więc nie mam do niego pretensji,
    nie doczekałam końca filmu "Dzień świra".
    ;-)

    Krycha.