    From: "Feromon" <f...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: doktorat z PC
    Date: Sun, 19 Dec 2010 00:41:43 +0100

    Użytkownik "identifikator: 20040501" <N...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:iedouf$un$1@mx1.internetia.pl...
    > doktoryzuję się z budowy PC, [ciach]

    Naprawdę?

    >komputer DELL po dwóch miesiącach rozładowuje baterię CMOS do zera...
    >wpiąłem się amperomierzem szeregowo z baterią - pokazuje 29 uA...
    >pytanie: czy to dobrze czy to źle?
    >ostatnio przyjechał do mnie serwisant DELLa, wymienił płytę główną bez
    >gadania,
    >mierzę prąd - 100uA...

    29 wygląda dobrze, ale 100? Jakby 3 razy więcej?

    Czy komputer jest odłączany od zasilania?
    Wydaje mi się, że jeśli komputer jest zasilany
    to nie używa bateriii. Nawet mysza na USB jest zasilona...

    Dawno temu na płycie głównej byłu piny do podłączenia
    zewnętrznego napięcia bateriii. Dawało się trzy paluchy
    i spoko na lata.

    Teraz już nie ma takich udogodnień...

    Feromon