  • 1. Data: 2010-12-16 19:17:09
    Temat: doktorat z PC
    Od: "identifikator: 20040501" <N...@g...pl>

    doktoryzuję się z budowy PC, ciągle mam ten problem ze stukającą nagrywarką
    DVD, wymieniłem już wszystko, a uszkodzenie nadal trwa... to pierwszy taki
    przypadek w mojej karierze, że po wymianie wszystkiego dalej jest źle...

    ale nie o tym...

    komputer DELL po dwóch miesiącach rozładowuje baterię CMOS do zera...
    wpiąłem się amperomierzem szeregowo z baterią - pokazuje 29 uA...
    pytanie: czy to dobrze czy to źle?
    ostatnio przyjechał do mnie serwisant DELLa, wymienił płytę główną bez
    gadania,
    mierzę prąd - 100uA...
    pytanie: czy to dobrze czy to źle?

  • 2. Data: 2010-12-16 20:11:44
    Temat: Re: doktorat z PC
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 16.12.2010 20:17, identifikator: 20040501 pisze:
> [...]
    > nagrywarką DVD, wymieniłem już wszystko, a uszkodzenie nadal trwa... to
    > pierwszy taki przypadek w mojej karierze, że po wymianie wszystkiego
    A wymieniłeś nagrywarkę? ;)

    > ale nie o tym...
    >
    > komputer DELL po dwóch miesiącach rozładowuje baterię CMOS do zera...
    > wpiąłem się amperomierzem szeregowo z baterią - pokazuje 29 uA...
    > pytanie: czy to dobrze czy to źle?
    Stosunkowo duży prąd. Takie baterie mają przeciętnie 50..200mAh zależnie
    od producenta, więc czas rozładowania pasuje.

    > ostatnio przyjechał do mnie serwisant DELLa, wymienił płytę główną bez
    > gadania,
    > mierzę prąd - 100uA...
    > pytanie: czy to dobrze czy to źle?
    Jeżeli bateria podtrzymuje tylko RTC+SRAM to tak 50..500x za dużo jak na
    dobry RTC. Ale może projekt zakłada, że komputer siedzi cały czas
    podpięty do zasilacza?

    Michoo

  • 3. Data: 2010-12-16 20:16:38
    Od: piecia aka dracorp <i...@w...eu>

    U siebie w robocie mamy stare Delle i baterie dość szybko się rozładowują.
    Rano komputery są włączane a nocą całkowicie odłączane od zasilania.

    --
    piecia aka dracorp

  • 4. Data: 2010-12-17 09:10:58
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik "identifikator: 20040501" <N...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:iedouf$un$1@mx1.internetia.pl...
> [...]
    > pytanie: czy to dobrze czy to źle?
    > ostatnio przyjechał do mnie serwisant DELLa, wymienił płytę główną bez
    Nie wiem przekrojowo ile prądu biorą różne RTC, ale my stosujemy taki co
    potrzebuje chyba 300nA do potrzymania zegarka i niewielkiej ilości RAMu.
    Projektując zasilanie RTC może się pojawić chęć zastosowania diody Shottky
    aby RTC nie miał aż o 0,7V niższego napięcia od procesora, który z nim
    "gada".
    No i to może mieć akurat taki skutek jak opisujesz.
    P.G.

  • 5. Data: 2010-12-17 16:13:54
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-12-17 10:10, Piotr Gałka pisze:

> [...]
    > z nim "gada".
    > No i to może mieć akurat taki skutek jak opisujesz.

    To już mogłeś dodać, że zazwyczaj Shottky mają duży prąd wsteczny nawet
    do 30-50uA. Można dac jakąś germanową albo Shottky z małym prędem
    wstecznym jak BAS216 czy BAS416.
    ATSD gdzie można dostać BAS416?

    MD

  • 6. Data: 2010-12-17 16:47:17
    Od: "identifikator: 20040501" <N...@g...pl>

    > A wymieniłeś nagrywarkę? ;)

    cztery różne sztuki, podłączyłem je później do innego kompa przez
    przejściówkę USB->SATA - i tak samo stukają... nie wiem, czy ten PC psuje
    napędy? ale jeden z nich po testach w sklepie (bezproblemowych) został
    sprzedany i działa bez stukania... no głupi jestem...

  • 7. Data: 2010-12-17 16:48:20
    Od: "identifikator: 20040501" <N...@g...pl>

    To już mogłeś dodać, że zazwyczaj Shottky mają duży prąd wsteczny nawet
    do 30-50uA. Można dac jakąś germanową albo Shottky z małym prędem
    wstecznym jak BAS216 czy BAS416.
    ATSD gdzie można dostać BAS416?

    no ale pytanie jest takie: czy można płytę reklamować?
    bo już raz przyjechał serwisant bez dyskusji wymienił płytę, tylko, że teraz
    zamiast 30uA pobierane jest z bateri 100uA...

  • 8. Data: 2010-12-17 18:18:32
    Od: mk <m...@o...pl>

> [...]
    > Projektując zasilanie RTC może się pojawić chęć zastosowania diody
    > Shottky aby RTC nie miał aż o 0,7V niższego napięcia od procesora, który

    Wrrrr...
    Mam w łapkach starter kit pewnego producenta "najbardziej energetycznie
    przyjacielskich mikrokontrolerów". Cóż że w stanach uśpienia
    mikrokontroler pobiera niewielki prąd jak ktoś do przełączania obwodów
    zasilania zastosował diodę Schottkiego - prąd upływu >50 uA...

    pzdr
    mk

  • 9. Data: 2010-12-18 17:08:13
    Od: "Papuso Smurfo" <d...@b...pl>

    Órzytkownik "Mario" napisał:
    > To już mogłeś dodać, że zazwyczaj Shottky mają duży prąd wsteczny
    > nawet do 30-50uA. Można dac jakąś germanową albo Shottky
    > z małym prędem wstecznym jak BAS216 czy BAS416.
    > ATSD gdzie można dostać BAS416?

    a germanowe czy prostownicze to niby mają te prądyy mniejsze?:O)
    pytam bo w katalogach tych diodek nie widziałem chcrakterystyk, a taka np
    BAT42 na haraktrrystykach wygląda ładnie:O)

  • 10. Data: 2010-12-18 23:41:43
    Od: "Feromon" <f...@w...pl>

    Użytkownik "identifikator: 20040501" <N...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:iedouf$un$1@mx1.internetia.pl...
    > doktoryzuję się z budowy PC, [ciach]

    Naprawdę?

> [...]
    >pytanie: czy to dobrze czy to źle?
    >ostatnio przyjechał do mnie serwisant DELLa, wymienił płytę główną bez

    29 wygląda dobrze, ale 100? Jakby 3 razy więcej?

    Czy komputer jest odłączany od zasilania?
    Wydaje mi się, że jeśli komputer jest zasilany
    to nie używa bateriii. Nawet mysza na USB jest zasilona...

    Dawno temu na płycie głównej byłu piny do podłączenia
    zewnętrznego napięcia bateriii. Dawało się trzy paluchy
    i spoko na lata.

    Teraz już nie ma takich udogodnień...

    Feromon