  • 1. Data: 2013-09-12 18:33:15
    Temat: "domowa" komórka a bateria
    Od: y...@g...com

    jak ktoś chce używać telefonu komórkowego jako telefon "domowy", tzn. cały czas w
    domu sobie leży i rzadko go ktoś wynosi z domu - to jaki schemat
    ładowania/rozładowywania baterii przyjąć? Jak lepiej: czy jak cały czas podłączony do
    ładowarki, czy zwyczajnie ładowanie a potem powolne rozładowywanie?
    Jak wiadomo każda bateria ma okreslona ilość cykli ładowania/rozładowywania a potem
    kaputt, i stąd moje pytanie.
    Przydałoby się móc mieć podłączony non-stop do ładowarki BEZ BATERII, tak jak z
    laptopem, ale się nie da, bo nie da się, prawda?

  • 2. Data: 2013-09-12 18:56:25
    Temat: Re: "domowa" komórka a bateria
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    W dniu 12.09.2013 18:33, y...@g...com pisze:
> [...]
    > Przydałoby się móc mieć podłączony non-stop do ładowarki BEZ BATERII, tak jak z
    laptopem, ale się nie da, bo nie da się, prawda?

    jak masz normalny telefon, to baterie bardzo chińską kupisz za 10zł,
    taką całkiem nawet za 20. cena z wysyłką
    Tak więc daj sobie spokój, z pytaniami typu "a kiedy ryba pije wodę....?"
    ToMasz

  • 3. Data: 2013-09-12 19:37:02
    Od: Krzysztof 45 <"mekar[wytnijto]"@vp.pl>

    W dniu 2013-09-12 18:33, y...@g...com pisze:
    > cały czas podłączony do ładowarki, czy zwyczajnie ładowanie a potem
    > powolne rozładowywanie?

    Ja tak używam E52
    Spokojnie wytrzymuje mi bez ładowania tydzień nawet 10 dni jak mało z
    niego korzystam.

    > Jak wiadomo każda bateria ma okreslona ilość
    > cykli ładowania/rozładowywania a potem kaputt,

    Ja to olewam. Telefon ma kilka lat a bateria jest rześka. A jak padnie
    kupię drugą byle by była oryginalna.

    > i stąd moje pytanie.
    > Przydałoby się móc mieć podłączony non-stop do ładowarki BEZ BATERII,

    Po co?
    --
    Krzysiek

  • 4. Data: 2013-09-12 19:48:33
    Od: rs <n...@n...spam.info>

    On 9/12/2013 12:33 PM, y...@g...com wrote:
> [...]
    > Przydałoby się móc mieć podłączony non-stop do ładowarki BEZ BATERII, tak jak z
    laptopem, ale się nie da, bo nie da się, prawda?

    może to urządzenie rozwiąże twój problem, kiedy już wyjdzie na rynek:
    http://techcrunch.com/2013/09/09/cota-by-ossia-wirel
    ess-power/
    <rs>

  • 5. Data: 2013-09-13 08:07:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 12 Sep 2013 09:33:15 -0700 (PDT), y...@g...com
> [...]
    > to jaki schemat ładowania/rozładowywania baterii przyjąć? Jak
    > lepiej: czy jak cały czas podłączony do ładowarki, czy zwyczajnie

    Taki siemens podlaczony do ladowarki ladowal sie mniej wiecej co pol
    godziny.

    > ładowanie a potem powolne rozładowywanie? Jak wiadomo każda bateria
    > ma okreslona ilość cykli ładowania/rozładowywania a potem kaputt, i

    Nie jestem pewien czy takie plytkie rozladowanie jest tak samo
    szkodliwe jak pelne ... chyba nie.

    Tym niemniej warto by pomyslec. Moze da sie program ladujacy zmienic,
    moze zegar sterujacy, moze obnizyc napiecie w ladowarce.

    > stąd moje pytanie. Przydałoby się móc mieć podłączony non-stop do
    > ładowarki BEZ BATERII, tak jak z laptopem, ale się nie da, bo nie
    > da się, prawda?

    Pare probowalem i zaden nie potrafil - bateria obowiazkowa.

    Ale ... teoretycznie mozesz sie podlaczyc pod zaciski baterii z
    zasilaczem. Zasilacz musi byc porzadny.

    J.

  • 6. Data: 2013-09-15 20:21:01
    Od: Grzexs <g...@g...pl>

    > Ale ... teoretycznie mozesz sie podlaczyc pod zaciski baterii z
    > zasilaczem. Zasilacz musi byc porzadny.

    Tia... Robiłem tak kiedyś z pomocą odpowiednio ostruganej gumki-myszki. To
    była jakaś zabytkowa Motorola. Nie pamiętam już dokładnie, ale brało to
    chyba ze 2 A w pewnych momentach.
    --
    Grzexs