    From: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: dorabianie kluczyków
    Date: Sat, 20 Sep 2014 20:47:52 +0200

    On 2014-09-20 20:40, dddddddd wrote:
    > czyli zdobycie jej kosztuje lub wiedza na ten temat jest cenna

    Możliwe że rownież nielegalna.

    > tym bardziej musi zarobić, skoro twierdzisz że za parę lat będzie bez pracy

    Będą musieli zejśc do podziemia co jeszcze bardziej podniesie ich ceny i
    podniesie ceny producenta (bo "nie będzie" alternatywy).

    > czyli ktoś ma wydać masę pieniędzy i mają się nigdy nie zwrócić
    > rzeczywistość jest taka, że im trudniejszy temat tym większe pieniądze.

    Wlasnie to napisałem. Jestem zwolennikiem płacenia od trudności usługi
    również w sensie wiedzy a nie od pozornej ilości pracy. Uważam że
    dorabianie kluczykla powinno być drogie. Denerwuja mnie hasła "zrób se
    sam". To jest niesłychanie skomplikowane z czego wiele osób nie zdaje
    sobie sprawy widzac na koniec dresa z laptopem i kablem za 15 zł z
    allegro. Zaryzykuje ze gdybym mial zrobić reverse-engeneering od zera
    protokołu np. w Renault, to idę o zakład że zlecający nie zmieściłby się
    w 200tys zł z czego połowe musze wydać na sprzęt (w tym jeden-dwa
    kompletne samochody) i trochę na łapówki w serwisie. I bez 100% szans na
    powodzenie.