    From: Rafał Łukawski <r...@l...pl>
    Newsgroups: pl.internet.polip
    Subject: Re: dsl tpsa w Krakowie w okresie (przed)świątecznym
    Date: Wed, 27 Dec 2006 09:51:19 +0100

    m...@g...pl wrote:
    > Witam,
    > Od paru lat mam wykupioną usługę internet dsl 2000/512 od tpsa. W
    > ostatnim tygodniu zauważyłem znaczne pogorszenie się pingów na
    > modemie brzegowym przy przeciętnym obciążeniu łącza.
    > Dokładnie to mam jakieś 2000ms do brzegowego przy paru 2-3
    > użytkownikach z włączonym programem p2p (200-300 aktywnych
    > połączeń, 5kBps upload/uzytkownik), reszta użytkowników po kilka
    > połączeń. Mam pewność, że mój system nie przepuszcza więcej
    > uploadu niż maksymalna przepustowość łącza. Serwer przesyła
> [...]

    Test wykonany przed chwilą (DSL1000/Krakow):
    - brak obciążenia - ok 9-30 ms
    - przy duzym obciazeniu (zazwyczaj wysycenie down lub up) pingi skacza
    do paru tysiecy

    POleceam zrobienie sobie wykresików obciążenia łącza (najlepiej z
    podziałem na usługi/userów), wtedy też mniej będziesz zgadywał, a więcej
    wiedział. Jakby nie było download też wpływa na opóźnienia, ponadto masz
    tu nieco mniejsze pole manewru w jego regulacji (przycinaniu)

    MOże ktoś ściąga obrazki płytek ? ;)

    --
    Rafał Łukawski
    http://rafal.lukawski.pl/