    From: m...@g...pl
    Newsgroups: pl.internet.polip
    Subject: Re: dsl tpsa w Krakowie w okresie (przed)świątecznym
    Date: 27 Dec 2006 03:05:22 -0800

    Rafał Łukawski napisał(a):

    > POleceam zrobienie sobie wykresików obciążenia łącza (najlepiej z
    > podziałem na usługi/userów), wtedy też mniej będziesz zgadywał, a więcej
    > wiedział. Jakby nie było download też wpływa na opóźnienia, ponadto masz
    > tu nieco mniejsze pole manewru w jego regulacji (przycinaniu)

    Oczywiście to wszytko mam: globalne statystyki przez mrtg i
    indywidulane per user przez liczniki w iptables i wykresy przez
    rrd-tool. Podział łącza przez htb i markowanie pakietów.
    Chodzi mi o to, że zarówno konfiguracja, jak i obciążenie jest po
    staremu, a router brzegowy przestaje to znosić. Dawniej przy takim
    obciążeniu hulało, teraz strony się ledwo ładują jeśli pozwolę
    na choć jednego klienta p2p. Czy to możliwe, aby tepsa zmieniła coś
    po swojej stronie? Dała jakieś limity na liczbe pkt/sek, zmieniła
    routery, politykę itp?

    Marek