  • Data: 2017-03-09 21:11:47
    Temat: Re: duży cyfrowy zegar. po co mu AC?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "HF5BS" napisał w wiadomości grup
    Użytkownik "Adam Wysocki" <g...@s...invalid> napisał w wiadomości
    >>> https://pl.wikipedia.org/wiki/Plik:Częstotliwościomi
    erz_wibracyjny.jpg

    >Najzwyklejszy w świecie rezonans mechaniczny. Elektromagnes o
    >otwartym obwodzie (kojarzysz chińskie badziewie-maszynkę do
    >strzyżenia? Podobna sprawa), w liniach pola dostrojone blaszki,
    >drgające zgodnie z własnym rezonansem.
    >Niestety, nie znalazłem foty, która by objaśniała konstrukcję, ale
    >nie jest to trudne do wyobrażenia.

    https://en.wikipedia.org/wiki/Frequency#Stroboscope

    po prawej sa fotki, ale bez opisu trudno sie domyslec.
    Ten "grzebien blaszek" jednak widac.

    Za to opis ciekawy
    "A resonant-reed frequency meter, an obsolete device used from about
    1900 to the 1940s for measuring the frequency of alternating current."

    A co pozniej ?
    Chyba, ze maja na mysli to konkretne urzadzenie.

    J.