eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikadwa alternatory › Re: dwa alternatory
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!plix.pl!newsfeed1.plix.pl!newsfeed00.su
    l.t-online.de!t-online.de!border2.nntp.dca.giganews.com!nntp.giganews.com!novia
    !nx02.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.ne
    ws.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for
    -mail
    Date: Tue, 20 Jul 2010 00:03:46 +0200
    From: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>
    Reply-To: d...@n...pl
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.1.10) Gecko/20100504
    SeaMonkey/2.0.5
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: dwa alternatory
    References: <i1nk69$mp3$1@inews.gazeta.pl> <i1nldp$8l1$1@news.onet.pl>
    <4c41af88$0$17092$65785112@news.neostrada.pl>
    <8...@m...individual.net>
    <4...@4...com> <i217qh$mqq$1@news.onet.pl>
    <1...@p...pl> <i218l6$pv5$1@news.onet.pl>
    <7...@p...pl> <i21a3i$ui9$1@news.onet.pl>
    <i21aui$j23$1@node1.news.atman.pl> <i21e60$btg$1@news.onet.pl>
    <4c44564f$0$17088$65785112@news.neostrada.pl>
    <u...@4...com>
    In-Reply-To: <u...@4...com>
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    Lines: 30
    Message-ID: <4c44cbc9$0$2604$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 79.191.33.177
    X-Trace: 1279577033 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 2604 79.191.33.177:2415
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:592345
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik J.F. napisał:
    > On Mon, 19 Jul 2010 15:42:33 +0200, Dariusz K. Ładziak wrote:
    >> Wiesz - metody projektowania alternatorów samochodowych powstawały w
    >> czasach kiedy za regulator wzbudzenia robił przekaźnik
    >> elektromechaniczny - dosyć częstym (chyba wręcz najczęstszym)
    >> uszkodzeniem takiego ustrojstwa było sklejenie się styków - i już masz
    >> pełne wzbudzenie bez regulacji. Głupio by było pół instalacji samochodu
    >> wymieniać po każdym sklejeniu się styków regulatora.
    >
    > Mnie to spotkalo - tzn regulator byl juz elektroniczny, ale lozysko
    > sie rozpadlo [nigdy wiecej wloszczyzny, nawet jak sie nazywa SKF] i
    > zwarlo. W instalacji sie ustabilizowalo 18-19V, aczkolwiek szczesliwie
    > bylo to wieczorem i mialem wlaczone swiatla ..

    No i? radio ci uszkodziło, żarówki poprzepalało - ale nie sfajczyło
    kabli, nie spowodowało wybuchu akumulatora, nie spowodowało pożaru
    samochodu - czyli jednak skutki awarii ograniczyło. Bez tych ograniczeń
    prądowych sytuacja mogła by się rozwinąć tak że pozostało by wspomnieć
    bajkę o fokach...

    --
    Darek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

  • 19.07.10 22:37 J.F.
  • 19.07.10 22:50 J.F.

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: