eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronika › dwa alternatory
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 47

  • 1. Data: 2010-07-15 18:52:41
    Temat: Re: dwa alternatory
    Od: Tomasz Wójtowicz <S...@s...com>

    W dniu 2010-07-15 21:31, Robert Wańkowski pisze:
    > Jak elektrycznie połączyć dwa alternatory samochodowe (750 W Polonez)
    > aby zasilały przetwornicę 12/230 1200W?
    > Regulatory są zewnętrzne mechaniczne.
    > To agregat prądotwórczy SAM. Jest teraz jeden alternator i nie daje
    > rady. A wymiana na 24V od jakiegoś ciężarowego odpada, bo kolega ma już
    > przetwornicę na 12V.

    Równolegle oczywiście. I wyregulować je tak, żeby pod obciążeniem
    żądanym, każdy dawał taki sam prąd, tzn.

    1200W/14V = 86A

    86A/2 = 43A.

    Użyć amperomierza cęgowego, a w razie konieczności włączyć w szereg
    amperomierz tablicowy i każdy z nich ustawić na 43A przy poborze 1200W.


  • 2. Data: 2010-07-15 19:25:22
    Temat: Re: dwa alternatory
    Od: "j.r." <j...@g...pl>

    Robert Wańkowski wrote:
    > A czym tam się reguluje?
    > http://obrazki.elektroda.net/59_1187986595.jpg
    > Pewnie taki jest ten regulator.
    >
    > Z amperomierzem będzie problem. Co można włączyć w szereg i mierzyć
    > spadek napięcia? Żarówkę?
    >
    Raczej nic nie będzie potrzebne poza kawałkiem przewodu do ich spięcia.
    Alternator ma pewną niewielką rezystancje uzwojeń oraz diod prostowniczych.
    Pomimo działania regulatora przy obciążeniu maksymalnym alternatory
    będą zachowywać się bliżej jako źródło prądowe niż napięciowe przez co
    bardziej obciążony da mniejsze napięcie wyjściowe i się wyrówna prąd.
    (testowane na 2 alternatorach 55A od Żuka z oryginalnymi reulatorami
    podobnymi do tych ze zdjęcia).
    --
    pzdr, j.r.


  • 3. Data: 2010-07-15 19:28:48
    Temat: Re: dwa alternatory
    Od: EM <e...@p...onet.pl>

    Witam
    Takie regulatory elektromagnetyczne są bardzo słabe.
    Jeśli chcesz tanio to możesz spróbować z alternatorami od poloneza, ale
    z elektronicznym regulatorem.
    Wtedy możesz próbować śmiało podłączyć 2 równolegle i tyle.

    Jeśli ma być jeden alternator, to może od jakiegoś większego diesla.
    Są takie bez problemu 12V 100A np.

    Ja się jeszcze zastanawiam, czy nie jest konieczny akumulator ogólnie w
    takim rozwiązaniu - do wygładzenia napięcia.
    --
    Pozdr
    EM


  • 4. Data: 2010-07-15 19:31:27
    Temat: dwa alternatory
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Jak elektrycznie połączyć dwa alternatory samochodowe (750 W Polonez) aby
    zasilały przetwornicę 12/230 1200W?
    Regulatory są zewnętrzne mechaniczne.
    To agregat prądotwórczy SAM. Jest teraz jeden alternator i nie daje rady. A
    wymiana na 24V od jakiegoś ciężarowego odpada, bo kolega ma już przetwornicę
    na 12V.

    Są alternatory 1,5kW na 12V?

    Robert


  • 5. Data: 2010-07-15 20:01:16
    Temat: Re: dwa alternatory
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>


    Użytkownik "Tomasz Wójtowicz"

    > Równolegle oczywiście. I wyregulować je tak, żeby pod obciążeniem żądanym,
    > każdy dawał taki sam prąd, tzn.

    A czym tam się reguluje?
    http://obrazki.elektroda.net/59_1187986595.jpg
    Pewnie taki jest ten regulator.

    Z amperomierzem będzie problem. Co można włączyć w szereg i mierzyć spadek
    napięcia? Żarówkę?

    Robert


  • 6. Data: 2010-07-15 21:50:56
    Temat: Re: dwa alternatory
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>


    Użytkownik "EM"

    > Ja się jeszcze zastanawiam, czy nie jest konieczny akumulator ogólnie w
    > takim rozwiązaniu - do wygładzenia napięcia.

    Akumulator jest.

    Robert


  • 7. Data: 2010-07-16 08:26:20
    Temat: Re: dwa alternatory
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "j.r." <j...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:i1nnb5$5c8$1@inews.gazeta.pl...
    > Robert Wańkowski wrote:
    >> http://obrazki.elektroda.net/59_1187986595.jpg
    >> Pewnie taki jest ten regulator.
    >> Z amperomierzem będzie problem. Co można włączyć w szereg i
    >> mierzyć
    >> spadek napięcia? Żarówkę?
    > Raczej nic nie będzie potrzebne poza kawałkiem przewodu do ich
    > spięcia.
    > Alternator ma pewną niewielką rezystancje uzwojeń oraz diod
    > prostowniczych.
    > Pomimo działania regulatora przy obciążeniu maksymalnym
    > alternatory
    > będą zachowywać się bliżej jako źródło prądowe niż napięciowe
    > przez co

    Bo oprocz niewielkiej rezystancji ma jeszcze calkiem spora
    impedancje.

    > bardziej obciążony da mniejsze napięcie wyjściowe i się wyrówna
    > prąd.
    > (testowane na 2 alternatorach 55A od Żuka z oryginalnymi
    > reulatorami
    > podobnymi do tych ze zdjęcia).

    Tylko ze po dolozeniu regulatora wszystko sie zmienia - regulator
    jest dosc czuly i niewielka zmiana napiecia wyjsciowego mocno
    zmienia prad wzbudzenia.
    W efekcie moze byc tak ze jeden alternator zasila calosc a drugi
    uwaza ze napiecie i tak jest za wysokie.

    Nie wiem jak w poldku wyglada podlaczenie - nowsze samochody
    uzywaja pomocniczego prostownika, i to troche zmienia rozklad
    napiec - na tyle ze nie powinno byc problemow z laczeniem.

    Przy tym ze zdjecia jest jeszcze ciekawiej - elektromechaniczne sa
    mniej czule, ale prawdopodobnie maja wyjscie trojstanowe -
    wzbudzenie moze byc podlaczone pod pelne napiecie, przez rezystor
    lub odlaczone. W efekcie zapewne bedzie tak ze jeden alternator
    bedzie pracowal na pelnej mocy a drugi na pol gwizdka, albo jeden
    na pol a drugi wcale. Choc to wcale nie jest takie zle, bo to i tak
    lepiej niz 1:0 :-)

    Mozna jeszcze probowac dac tylko jeden regulator, zasilajacy
    wzbudzenia w obu alternatorach.

    J.


  • 8. Data: 2010-07-16 08:31:55
    Temat: Re: dwa alternatory
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 15.07.2010 Robert Wańkowski <r...@w...pl> napisał/a:
    >
    > Są alternatory 1,5kW na 12V?

    Oczywiście, mam 120A VW wrzucony do cherokee z racji elektrycznej
    wyciągarki. Poszukaj w dużych VW (lt, t4, t5) może łatwiej przerobić
    'paski' na 1 duży zamiast 2 małych.

    --
    "A cóż to za sens kupować samochód, żeby jeździć po asfalcie?
    Tam, gdzie jest asfalt, nie ma nic ciekawego, a gdzie jest
    coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".
    Strugaccy - Poniedziałek zaczyna się w sobotę.


  • 9. Data: 2010-07-16 10:15:26
    Temat: Re: dwa alternatory
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    J.F. pisze:

    > Mozna jeszcze probowac dac tylko jeden regulator, zasilajacy wzbudzenia
    > w obu alternatorach.

    Może nie wyrobić prądowo.

    --
    P. Jankisz
    O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
    "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
    tylu idiotów" Stanisław Lem


  • 10. Data: 2010-07-16 10:32:21
    Temat: Re: dwa alternatory
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "PeJot" <P...@o...pl> napisał
    > J.F. pisze:
    >> Mozna jeszcze probowac dac tylko jeden regulator, zasilajacy
    >> wzbudzenia w obu alternatorach.
    >
    > Może nie wyrobić prądowo.

    Moze, aczkolwiek tam prady nie plyna bardzo duze. No i jesli to
    elektromechaniczny to wytrzyma .. raczej :-)

    Nie wiem jakie tam warunki pracy, ale mozna by sie pokusic o
    polaczenie szeregowe uzwojen wzbudzenia - przy wyzszych obrotach
    nie potrzebny az taki wielki prad.

    J.

strony : [ 1 ] . 2 ... 5


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: