eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingeleganckie trajektorie w 3D › Re: eleganckie trajektorie w 3D
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!new
    sgate.onet.pl!niusy.onet.pl
    From: p...@p...onet.pl
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: eleganckie trajektorie w 3D
    Date: Mon, 20 Sep 2010 11:30:10 +0200
    Organization: Onet.pl
    Lines: 45
    Sender: n...@n...onet.pl
    Message-ID: <7...@n...onet.pl>
    References: <4c2ba077$1@news.home.net.pl>
    NNTP-Posting-Host: newsgate.onet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: newsgate.onet.pl 1284975011 15877 213.180.130.18 (20 Sep 2010 09:30:11 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 20 Sep 2010 09:30:11 +0000 (UTC)
    Content-Disposition: inline
    X-Mailer: http://niusy.onet.pl
    X-Forwarded-For: 83.6.128.158, 10.174.28.61
    X-User-Agent: Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 7.0; Windows NT 5.1; GTB0.0)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.comp.programming:186917
    [ ukryj nagłówki ]

    >
    > > 1) z punktu do punktu ale z uwzglednieniem kierunku startu w punkcie
    > > A i kierunku z ktorego ma dotrzec w punkcie B - te kierunki maja byc
    > > dowolnie zadane np ma startowac z A w gore a do B dotrzec z dołu
    > > (niezaleznie ze A jest wyżej niż B) - tym samym ta krzywa mz
    > > przypominac moze łuki cos jak G lub s'y itp
    >
    > bezier/b-spline?

    widzę że leniłem sie dwa razy dłużej niż mi sie zdawało... wziałem się
    ostatnio za ten problem (po 10 tygodniach odpoczynku ;-)) i rozwiązałem go
    niejako własnie tymy bezierami 3 stopnia (kubicznymi w trzeciej potędze)

    taki bezier robi dokładnie to co chce czyli zapodaje sie 4 punkty
    pierwszy jest punktem startowym A ostatni punktem koncowym B
    a drugi i trzeci sluza do wyznaczenia owych kierunków z ktorych krzywa
    ma wyjechac z A i dotrzec do B

    jest to ta krzywa o jaka mi chodzi ale pewien problem stanowią drobiazgi

    1) nie bardzo wiem jakie kryterium przyjac odnosnie tego jak _daleko_ od
    A i od B maja być te punkty (jest to problem bo nie wiem ani nie mam
    zadnej 'intuicji' jak to niekiedy mowią matemetycy)

    2) nie licze calej trajektorii tylko za kazdym razem licze jeden posredni
    punkt np w 5% odleglosci od A (i tym samym 95% od B) i tu wystepuje jeszcze
    gorszy problem jak dobrać ten parametr - przekłamania (odstępstwa od
    normalnego beziera) występują zwłaszcza w okolicy dolatywania do B
    - genaralnie obserwuję ze statki dolatują w poblize do celu po czym go jakby
    wymijają - co gorsza słabo działa ten mechanizm przylatywania do celu
    z okreslonego kierunku - wszystkie przylatują z podobnego -- w sumie wiec
    jest tak ze to jakoś działa i np moze posłuzyć do do relizowania pogoni
    za celem ale zarazem nie jestem z tego w pelni zadowolony bo nie
    do konca mam ostre pojecie jak to działa

    tu jest pewien przyklad (sorki za slaba jakosc grafy - to raczej pogladowy
    model - wrogowie sa niby ustawieni na dolatywanie bezierem do gracza
    - i jak odleci daleko to pedza za nim ale dolatywanie z kierunku jakos slabo
    dziala)

    http://www.fir1664.webpark.pl/sigma__alpha_1c.zip


    --
    Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: