  • Data: 2018-10-08 07:59:06
    Temat: Re: elektryk po polsku
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sun, 7 Oct 2018 21:35:30 +0200, Marek S napisał(a):

    > Nowy Leaf ma 40kWh. Kiedyś opisywałem tutaj moje doświadczenia ze starym
    > Leafem, który miał chyba 30kWh. Pisałem jak wygląda rzeczywistość. Twoja
    > kalkulacja rozmija się z rzeczywistością. Ładowanie Nissana wychodziło
    > mi niewiele taniej niż jazda na benzynie podobnym autem. Przypomnę, że

    no ale 200km = jakies 14l paliwa = 70zl.
    A 30kWh to tylko 18zl.

    > początkowo pełne ładowanie = 200km jazdy a po roku 120km - w realnych
    > warunkach to była norma. Założenie: nie używasz niczego poza silnikiem i
    > jedziesz optymalnie, a w szczególności nie dotykaj nastaw ogrzewania.
    > Najlepiej je wymontuj :-)

    Ale spadla pojemnosc, czy sie rozbrykales ?

    > Gdy zasięg spadł do 120km - nie oznacza to, ze skrócił się czas
    > ładowania! Nadal ładujesz auto tak, jakby miało zasięg 200km.

    Ale prad/moc ladowania ten sam czy mniejszy ?

    > Koszty "tankowania" 200zł? Ja sobie nie przypominam tak niskich kwot.
    > 600zł już prędzej przy codziennym korzystaniu z auta w mieście. No
    > chyba, że ktoś jeździ do kościoła i z powrotem w niedziele.
    >
    > W artykule nie napisali jednoznacznie czy kwota 300zł jest w
    > przeliczeniu na najemcę czy na wspólnotę. Pewnie chodzi o całą
    > wspólnotę. Zapewne więc wzrost wydatków rzędu 10zł na głowę lokatora
    > spowodował, że wezwali helikoptery na odsiecz :-)

    Teraz to juz w ogole nie wiadomo o co chodzi - jesli ktos ladoewal dwa
    dni, a rachunek, nawet na wspolnote, wzrosl o 300 zl.

    Moze sie automat zepsul i swiatla nie wylaczyl, a teraz szukaja
    winnych.

    J.