  • 11. Data: 2009-08-22 10:47:03
    Temat: Re: eos 400D i custom function nr 4.
    Od: "Hue Saturation" <n...@n...post.pl>

    Użytkownik "JA" <marb67[beztego]@bb.home.pl> napisał w wiadomości
    news:h6ohrs$lcu$1@inews.gazeta.pl...

    > 1. Blokada AE przez spust.
    > naciskasz trzymasz blokujesz puszczasz nie blokujesz
    > 2. Blokada przez [*]
    > naciskasz masz zablokowane żeby zmienić musisz nacisnąć drugi raz albo
    > odczekać.
    >
    > Wygodniej się operuje jednym przyciskiem.

    OK, ale ja (autor watku) od poczatku pisalem o C.Fn-4 = 0 (zero)
    To o czym Ty piszesz jest osiagalne przy ustawieniu C.Fn-4 = 1

    Pozdrawiam

  • 12. Data: 2009-08-22 10:48:39
    Od: Olek <o...@u...eu>

    Hue Saturation wrote:

    > Pozdrawiam i dziekuje za pomoc w rozwiklaniu tematu.
    > Dotad nie interesowalem sie tymi funkcjami i dopiero teraz w wolnej
    > chwili sie nimi zajalem i stad moje pytanie

    zrób sobie na początek tryb P, ustaw pomiar wielosegmentowy, zablokuj
    ekspozycję na ciemny pokój i przekręć się trzymając spust do połowy
    wciśnięty celując na okno - nic nie powinno się zmienić...
    tak mam w 50D może w 400D jest inaczej ale wątpię :)

    pozdr
    Olek

  • 13. Data: 2009-08-22 10:55:26
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2009-08-22 12:47:03 +0200, "Hue Saturation"
    <n...@n...post.pl> said:

    > OK, ale ja (autor watku) od poczatku pisalem o C.Fn-4 = 0 (zero)
    > To o czym Ty piszesz jest osiagalne przy ustawieniu C.Fn-4 = 1

    No co Ty chrzanisz.
    1 w CF4 ustawia [*] jako blokadę AF, a spust migawki jako blokadę AE.

    Masz mieć 0 i wtedy będzie tak jak chcesz, czyli:
    Spust do połowy - blokada AF i AE.
    Lub [*] - blokada tylko AE.
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 14. Data: 2009-08-22 10:56:19
    Od: "Hue Saturation" <n...@n...post.pl>

> [...]
    > wciśnięty celując na okno - nic nie powinno się zmienić...
    > tak mam w 50D może w 400D jest inaczej ale wątpię :)

    Sprawdze.
    Opisane testy robilem w trybie prioryteu przeslony (Av)

  • 15. Data: 2009-08-22 11:01:03
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2009-08-22 12:47:02 +0200, Olek <o...@u...eu> said:

    > tak działa tylko przy pomiarze wielosegmentowym
    Nie było założenia innego pomiaru niż domyślny. A domyślnym jest pomiar
    matrycowy.

    > robisz zdjęcie po prostu :)
    A jak zmienisz zdanie, to robisz źle (nie tak jak chciałeś),
    naświetlone zdjęcie.

    > taaaa :)
    Taaaaa.

  • 16. Data: 2009-08-22 11:26:51
    Od: "Hue Saturation" <n...@n...post.pl>

    > No co Ty chrzanisz.
    > 1 w CF4 ustawia [*] jako blokadę AF, a spust migawki jako blokadę AE.

    To ja zacytuje instrukcje

    C.Fn-4 funkcje przyciskow <spust migawki> / < * >

    0 - AF/AE lock - nastawa ostrosci / nastawa i blokowanie ekspozycji - brak
    komentarza
    1 - AE lock/AF - nastawa i blokowanie ekspozycji / nastawa
    strosci -Wygodne przy rozdzielnym nastawianiu ostrosci i ekspozycji.
    Przycisk <*> nastawia ostrosc, a spust migawki 'Do polowy" nastawia i
    blokuje ekspozycje

    --- koniec cytattu ---

    czyli Przycisk <*> nastawia ostrosc (ale jej nie BLOKUJE) a spust migawki
    'do polowy" nastawia i BLOKUJE ekspozycje. A ty piszesz ze "1 w CF4 ustawia
    [*] jako BLOKADE AF"

    Blokowanie rozumiem jako zapamietanie na kilka sekund parametrow, ktore
    mozna wykorzystac np. przy robieniu zdjec z przekadrowywaniem.

    Pozdrawiam

  • 17. Data: 2009-08-22 12:04:44
    Od: Olek <o...@u...eu>

    JA wrote:

    > Nie było założenia innego pomiaru niż domyślny. A domyślnym jest pomiar
    > matrycowy.

    to sobie zmieni

    > A jak zmienisz zdanie, to robisz źle (nie tak jak chciałeś), naświetlone
    > zdjęcie.

    dlaczego masz zmieniać zdanie?
    jak chce zmienić zdanie to chwilke poczeka i się anuluje

    > Taaaaa.

    :)

  • 18. Data: 2009-08-22 12:07:19
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2009-08-22 13:26:51 +0200, "Hue Saturation"
    <n...@n...post.pl> said:

> [...]
    > -Wygodne przy rozdzielnym nastawianiu ostrosci i ekspozycji. Przycisk
    > <*> nastawia ostrosc, a spust migawki 'Do polowy" nastawia i blokuje
    Ok. Zagalopowałem się z "blokadą"
    Gwiazdka nie blokuje, tylko ustawia.

> [...]
    >
    > Blokowanie rozumiem jako zapamietanie na kilka sekund parametrow, ktore
    > mozna wykorzystac np. przy robieniu zdjec z przekadrowywaniem.

    Teraz ja pozwolę sobie zacytować.

    On 2009-08-22 12:47:03 +0200, "Hue Saturation"
    <n...@n...post.pl> said:

    > OK, ale ja (autor watku) od poczatku pisalem o C.Fn-4 = 0 (zero)
    > To o czym Ty piszesz jest osiagalne przy ustawieniu C.Fn-4 = 1
    W którym miejscu potrafisz ustawić przez CF-4=1 blokadę dla AE przez
    wciśnięcie gwiazdki.
    CF-4=1 ustawia pod przyciskiem gwiazdki nastawienie ostrości, a ja
    nawet się o tym nie zająknąłem.

    Może wróćmy do początku.
    Chcesz mieć CF-4 ustawione na 0 i chcesz, żeby pod połowicznym
    wciśnięciem spustu migawki była blokada AE i AF?
    Jeżeli tak, to właśnie tak to działa.
    Nie wiem dla czego działa to tak, tylko w trybie matrycowego pomiaru
    światła. A w pomiarach innych musisz do zablokowania pomiaru światła
    użyć gwiazdki.

  • 19. Data: 2009-08-22 12:09:35
    Od: Olek <o...@u...eu>

    JA wrote:

> [...]
    > Nie wiem dla czego działa to tak, tylko w trybie matrycowego pomiaru
    > światła. A w pomiarach innych musisz do zablokowania pomiaru światła

    no brawo cóż za zmiana poglądów :)

  • 20. Data: 2009-08-22 12:10:16
    Od: Olek <o...@u...eu>

    Hue Saturation wrote:

    > Sprawdze.
    > Opisane testy robilem w trybie prioryteu przeslony (Av)

    może być i Av