  • 1. Data: 2010-04-07 22:20:19
    Temat: falujace obroty
    Od: gobo <g...@p...onet.pl>

    Witam,
    Moze ktos z Was bedzie mial jakis pomysl.
    Pacjent: Audi A4, 1.8 (bez T), 125KM, ADR (20V)
    Problem: w czasie jazdy nie wystepuje, podczas stania w korku,
    podjazdach do swiatel po chwili (brak reguly 20-60s) obroty spadaja
    prawie do poziomu gasniecia auta, po czym wracaja do normy, pozniej
    znowu chwile spadna, skocza do 1200 i sie ustabilizuja... Problemem jest
    to, ze auto to automat - nie mozna przygazowac w momencie spadku obrotow
    (2 razy mi juz zgaslo - zona nie chce tak jezdzic, mnie tez to drazni).
    Co zostalo zrobione:
    - VAG - brak bledow.
    - Wyczyszczenie przepustnicy (wczoraj, cale rece mam podrapane:))
    - Adaptacja przepustnicy przez VAGa (przy okazji znalazlem wezyk z
    dziura - podmieniony na nowy)
    - wymiana swiec (na NGK, zalecane do modelu)
    - wymiana filtra powietrza
    - czyszczenie MAF
    - przewody WN zamowione, jutro powinny dojsc.

    Efekty: auto plynniej zmienia biegi, jezdzi sie super. Jedyna
    niedogodnosc to wspomniane falowanie obrotow. Wydaje mi sie, ze
    sprawdzilem wszystkie wezyki podcisnienia, odmy itp - wszystko wyglada
    super, lewe powietrze nie jest zasysane.
    Macie moze jakies pomysly? Auto palilo od zawsze sporo, taki urok
    silnika, srednio w miescie 12-14l, w trasie spada do 9. Podobno ten
    silnik tak ma.
    Jesli wymiana przewodow WN nie pomoze zostaje mi wymiana/podmiana
    przeplywomierza i ew. sondy lambda. Na co jeszcze powinienem zwrocic uwage?
    Problem pojawil sie po ustaniu mrozow - wlaczyla sie klima (powyzej 5st
    C) i wyszly takie przeboje. Oczywiscie klima dziala bez zastrzezen.
    Pozdrawiam
    Piotr

  • 2. Data: 2010-04-07 22:58:16
    Temat: Re: falujace obroty
    Od: "Stolat" <c...@g...pl>

    Użytkownik "gobo" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > do swiatel po chwili (brak reguly 20-60s) obroty spadaja prawie do poziomu
    > gasniecia auta, po czym wracaja do normy, pozniej znowu chwile spadna,

    A silnik krokowy sprawdzałeś?
    Ja tam nie wiem czy u Ciebie jest, ale on odpowiada między innymi za wolne
    obroty.

    Pozdrawiam
    Michał

  • 3. Data: 2010-04-07 23:03:26
    Od: "Lewis" <lewisa@[tnij]poczta.onet.pl>

> [...]

    > uwage? Problem pojawil sie po ustaniu mrozow - wlaczyla sie klima
    > (powyzej 5st C) i wyszly takie przeboje. Oczywiscie klima dziala bez

    A jak wyłączysz klimę problemy ustają? Skrzynię masz 4biegową ZF czy 5bieg
    tiptronic?
    Aku przypadkiem nie odłączałeś ostatnio?
    U mnie był taki problem jak opisujesz po odłaczeniu aku na >15min wtedy
    trzeba było przejechać z 30-40km w cyklu miejskim i wszystko wracało do
    normy.

    Lewis
    Hornet PC 41 na sprzedaż
    Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW [`]
    dB Race: 145,5 dB ;)

  • 4. Data: 2010-04-07 23:09:07
    Od: gobo <g...@p...onet.pl>

    Akku nie odlaczalem. Przejechalem dzis tez ok 30km od wczorajszego
    czyszczenia i adaptacj przepustnicy - nie ma zadnyc zmian.
    Jutro pojezdze troszke z wylaczona klimatyzacja i zobacze, czy problem
    wystepuje.
    Skrzynia starszego typu, 4-biegowa.
    Piotr

  • 5. Data: 2010-04-07 23:10:18
    Od: "Paweł Oczkowski" <o...@p...onet.pl>

    > - VAG - brak bledow.
    Spróbuj innego VAG. Powinny wyskoczyć błędy.

    > - Wyczyszczenie przepustnicy (wczoraj, cale rece mam podrapane:))

    Przy wytartych lub pękniętych potencjometrach przepustnicy nic to nie da.

    > - Adaptacja przepustnicy przez VAGa (przy okazji znalazlem wezyk z
    > dziura - podmieniony na nowy)

    Czy napewno przepustnica dała się zadoptować ?? Moim zdaniem chyba nie.

    Ja bym w dalszym ciągu czepiał się przepustnicy (wytarte lub pęknięte
    potencjometry). Sprawdź jeszcze raz auto VAG-iem, może innym. Jeżeli tak
    jest to niestety przepustnica do wymiany.

  • 6. Data: 2010-04-07 23:11:07
    Od: gobo <g...@p...onet.pl>

    W tym modelu silnik krokowy jest zintegrowany z przepustnica. Podobno
    jest mozliwosc zakupu samego silnika - ale na razie nie znalazlem go w
    zadnym ze sklepow.
    Pamietam, ze kiedys majac Forda Scorpio (Wieloryba) czyszczenie, a
    ostatecznie wymiana "krokowca" pomogla.
    Tutaj tez postaram sie znalezc nowy.
    Piotr

  • 7. Data: 2010-04-07 23:23:53
    Od: "Bastion" <b...@m...pl>

    Użytkownik "Paweł Oczkowski" <o...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Ja bym w dalszym ciągu czepiał się przepustnicy (wytarte lub pęknięte
    potencjometry). Sprawdź jeszcze raz auto VAG-iem, może
    > innym. Jeżeli tak jest to niestety przepustnica do wymiany.

    Wlasnie!
    Temat falujacych obrotow pojawia sie doosc czesto na roznych forach.
    Z tego co pamietam to najczesciej chodzi o przepustnice

  • 8. Data: 2010-04-08 10:10:29
    Temat: Re: falujace obroty Astra G
    Od: wawior85 <w...@g...com>

    Witam,

    To ja podczepię się pod wątek:

    Astra G 1.4 Twinport
    Po przeglądzie (świece, płyny, filtry + czyszczenie silnika:
    przepustnica etc) na biegu jałowym silnik czasami się "zakołysze"
    mocniej, co się przenosi na auto. Wszystko trwa z ok 2 sek i występuje
    sporadycznie. Obroty raczej się nie zmieniają, ewentualnie może tak o
    parę stopni na skali.
    Wcześniej tego nie było, a przejechałem 30 tys tym autem i tym bardziej
    czuję dyskomfort podczas występowania tego.

    Dodam, że występuje to na ciepłym i zimnym silniku.

    Przejmować się tym czy jeżdzić, a może poprostu po jakimś czasie to
    minie - może tak już jest jak się czyści przepustnicę?

    Dzięki z góry za sugestie

    Pozdr
    --
    http://qos.wawit.pl

  • 9. Data: 2010-04-08 12:02:13
    Od: Brzezi <b...@g...com>

    śro, 07 kwi 2010 o 22:20 GMT, gobo napisał(a):

> [...]
    > Co zostalo zrobione:
    > - VAG - brak bledow.
    > - Wyczyszczenie przepustnicy (wczoraj, cale rece mam podrapane:))

    Mialem kiedys A3 z z silnikiem, tylko ze 1.8t, przepustnice musialem czysci
    tak co ok 20kkm...

    > Macie moze jakies pomysly? Auto palilo od zawsze sporo, taki urok
    > silnika, srednio w miescie 12-14l, w trasie spada do 9. Podobno ten
    > silnik tak ma.

    To calkiem sporo, bez "t" powinien chyba mniej palic...

    Moj 1.8t w cyklu mieszanym palil 10-11l/100, stojac w wielkich korkach, raz
    udalo mi sie dojsc do 14l/100, ale to bylo juz maxymalna jednostkowa
    sytuacja, a w trasie dalo sie zejsc do 7.5, a bez szczegolnego oszczedzania
    to w okolicach 8-8.5, i zeby nie bylo niejasnosci, tez to byl automat 4
    biegowy...

    Pozdrawiam
    Brzezi

  • 10. Data: 2010-04-08 12:53:52
    Od: gobo <g...@p...onet.pl>

    Wedlug tabeli spalania (dane pochodzace od Audi) wersja turbo pali ok
    1.5l mniej na 100km...
    Szkoda, ze nie wiedzialem o tym kupujac swoja wersje.
    Piotr