  • 11. Data: 2020-05-06 20:26:31
    Temat: Re: filtr ceramiczny 10,7Mhz wobulator
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2020-05-06 o 16:28, Heng pisze:
    > Zapomniałem dołączyć moje wypociny
    > to dwa filtry 10,7Mhz
    > Jeden z czerwoną kropka i drugi
    > różową (ale takiej chyba w oznaczeniach nie ma) albo wyblakłą czerwona.
    > https://drive.google.com/open?id=1jbXFbMrrt_Dl43alL8
    oxIeEi-SN-Ikxn
    > https://drive.google.com/open?id=1jhJmGCuE5SklOVWKa9
    KaxcvR1XOxzot8

    > Poczatek przemiatania 10,5MHz koniec 11MHz 50khz/działke

    Pionową skalę masz jaką? liniową?

    --
    Janusz

  • 12. Data: 2020-05-07 14:10:37
    Od: Heng <h...@g...com>

    W dniu środa, 6 maja 2020 20:26:37 UTC+2 użytkownik Janusz napisał:
    KaxcvR1XOxzot8

    > Pionową skalę masz jaką? liniową?
    >
    > --
    > Janusz
    Przemiatanie log. ale na normalnym to samo. skala liniowa.
    Im dłużej się z tym mecze tym bardziej dochodzę do wniosku ze jednak jest coś nie
    tak.
    wedle dokumentacji np tej : https://www.maritex.com.pl/product/attachment/42683/
    QCF107.pdf
    str.3 fig2
    taki układ spinam i powinna wyjść ładna "chopka"
    a nie jest ale z drugiej strony dokumentacja
    https://datasheetspdf.com/pdf-file/687831/Murata/SFE
    10.7/1 str.5,6 pokazuje ciekawe charakterystyki tyle ze nie rozumie dla czego dwie na
    jednej i jak osiągnąć te "pierwsza"

  • 13. Data: 2020-05-07 15:53:59
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2020-05-07 o 14:10, Heng pisze:
> [...]
    KaxcvR1XOxzot8

    > Przemiatanie log. ale na normalnym to samo. skala liniowa.
    To źle, ma być odwrotnie, przemiatanie liniowa z sondy logarytmiczna.
    Tak właśnie myślałem patrząc na Twoje zdjęcia, aby uzyskać log musisz
    sobie sprawić detektor taki najlepiej na kości analoga AD8307 tu u
    chińczyka moduł
    https://pl.aliexpress.com/item/32788142270.html?spm=
    a2g0o.productlist.0.0.481e25d91ZVATD&algo_pvid=ddc43
    e76-7283-42c0-9d6e-435ff8feacf0&algo_expid=ddc43e76-
    7283-42c0-9d6e-435ff8feacf0-48&btsid=0ab6fb881588858
    7759723596e9d32&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201
    602_,searchweb201603_

    > Im dłużej się z tym mecze tym bardziej dochodzę do wniosku ze jednak jest coś nie
> [...]
    Bo tam wszystkie skale pionowe masz w db, a decybel jest logarytmem, na
    twoim zdjeciu masz na środku 'dołek' u Ciebie ma on gdzieś 50% wartości
    max w logarytmie to będzie dla napięcia około -4,5db, teraz to porównaj
    z pdf-em :)

> [...]
    https://datasheetspdf.com/pdf-file/687831/Murata/SFE
    10.7/1 str.5,6 pokazuje ciekawe charakterystyki tyle ze nie rozumie dla czego dwie na

    Na pdf-ie masz 3 charakterystyki jednego filtra, pierwsza to 'czubek'
    czyli równomierność przejścia, druga pokazuje pasmo przenoszenia, a
    trzecia na dole przenoszenie poza pasmem, ułożone sa pionowo.

    --
    Janusz

  • 14. Data: 2020-05-08 13:49:33
    Od: Heng <h...@g...com>

> [...]
    7283-42c0-9d6e-435ff8feacf0-48&btsid=0ab6fb881588858
    7759723596e9d32&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201

    Dzięki :)(sprzętu nigdy za wiele przyda się) już zamówiłem.

    > Na pdf-ie masz 3 charakterystyki jednego filtra, pierwsza to 'czubek'
    > czyli równomierność przejścia, druga pokazuje pasmo przenoszenia, a
    > trzecia na dole przenoszenie poza pasmem, ułożone sa pionowo.

    chodziło mi o tę charakterystyke :
    https://drive.google.com/open?id=1l-QOw3rBR9XurBN9oK
    uCnHQdDiT3vB0J

    czerwona przypomina moją a zielona ? to ?? Nie rozumie jak to mam rozumieć ;)

    Aha najlepsze co mogę uzyskać to:
    https://drive.google.com/open?id=1l0xXoaXAsrPFm35wtn
    7Bad4ca1R9MJ0D
    i teraz tak z generatora mam 10Vpp a jak widać na zdjeciu jest 5Vpp (sonda 1:10)
    ale nadal nie jestem z tego zadowolony,liczę bardzo na tę sondę log.

    Pozdrawiam

  • 15. Data: 2020-05-08 15:46:09
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2020-05-08 o 13:49, Heng pisze:
> [...]
    602_,searchweb201603_

    > Dzięki :)(sprzętu nigdy za wiele przyda się) już zamówiłem.

    Proszę, są jeszcze na wyższe częstotliwości.

    > chodziło mi o tę charakterystyke :
    > https://drive.google.com/open?id=1l-QOw3rBR9XurBN9oK
    uCnHQdDiT3vB0J

    > czerwona przypomina moją a zielona ? to ?? Nie rozumie jak to mam rozumieć ;)
    Czerwona to opóżnienie, masz po prawej do niej skalę, filtry te są
    elementami mechanicznymi pobudzane przetwornikami piezo, tzw filtry z
    falą powierzchniową.
    Żeby uzyskać odpowiednią charakterystykę mają elementy, tłumiące czy
    rezonansowe,
    dlatego czas przelotu sygnału się zmienia w zależności od częstotliwości.

    A co do zielonej, zawsze są zafalowania w przenoszeniu, w skali log sa
    mniej widoczne, ale są, w pdf-ie muraty chyba masz określone na max
    -6db, więc może byc sporo.

> [...]
    > ale nadal nie jestem z tego zadowolony,liczę bardzo na tę sondę log.
    Bardzo ładny przebieg, ale 10V to dużo za dużo, one normalnie pracują z
    ułamkami volta.

    --
    Janusz