  • 1. Data: 2020-05-04 13:18:04
    Temat: gumowany plastik
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    To pytanie juz kiedys chyba bylo:

    Niektore wyroby maja powierzchnie plastiku pokryta warstwa czegos
    miekkiego, czasem cieniutka, czasem grubsza.
    Taka jakby guma, ale moze cos innego.

    I po latach ta guma staje sie jakby klejaca, a w kolejnych latach
    odpada płatami.

    Da sie to jakos "regenerowac/zakonserwowac" na etapie kleistosci ?

    Siarka posypac czy co ?

    J.

  • 2. Data: 2020-05-04 15:53:58
    Temat: Re: gumowany plastik
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2020-05-04 o 13:18, J.F. pisze:

> [...]
    > płatami.
    >
    > Da sie to jakos "regenerowac/zakonserwowac" na etapie kleistosci ?

    Ja to regeneruję przez usunięcie :)

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 3. Data: 2020-05-04 17:44:29
    Od: stary grzyb <s...@o...pl>

    > Ja to regeneruję przez usunięcie :)

    Czym usuwasz?

  • 4. Data: 2020-05-04 17:46:35
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 4 May 2020 13:18:04 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > Taka jakby guma, ale moze cos innego.
    > I po latach ta guma staje sie jakby klejaca, a w kolejnych latach

    Heh własnie odkopałem jakieś stare urządzenia pokryte kleistą
    mazią... Jedyne co można z tym zrobić to zmyć spirytusem. Co ciekawe
    urządzenia mają ok 10lat... czyli co za długo wg producenta he
    używałem zamaist po 2 latach kupić nowe?

    --
    Marek

  • 5. Data: 2020-05-04 17:47:28
    Od: wowa <w...@g...pl>

    > Czym usuwasz?

    Spirytusem ale ciężko idzie. Zaletą jest, że nie uszkadza plastiku pod
    spodem.
    Wojtek

  • 6. Data: 2020-05-04 17:53:54
    Od: stary grzyb <s...@o...pl>

    > Spirytusem ale ciężko idzie.

    Czy ktoś próbował zmywaczem do etykiet (Label Remover)? Czy on nie żre
    plastiku?

  • 7. Data: 2020-05-04 18:26:55
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 04.05.2020 17:53, stary grzyb wrote:

    > Czy ktoś próbował zmywaczem do etykiet (Label Remover)? Czy on nie żre
    > plastiku?

    Nie żre, przynajmniej te co próbowałem.
    Natomiast ten gumowaty lakier schodzi dobrze izopropanolem. ale nie wiem
    czy na schodzenie nie ma wpływu stopień jego degradacji.
    Z resztą podejrzewam, że zmywacz do etykiet też jest na bazie
    izopropanolu, tylko dodane jest coś żeby nie parował tak szybko.

    --
    Mirek.

  • 8. Data: 2020-05-04 18:37:46
    Od: stary grzyb <s...@o...pl>

    > Natomiast ten gumowaty lakier schodzi dobrze izopropanolem. ale nie wiem
    > czy na schodzenie nie ma wpływu stopień jego degradacji.

    Izopropanolem robiłem - nie żre plastiku, ale przy robocie baaaardzo się
    spociłem. "Odgumienie" suszarki do włosów izopropanolem zajęło mi 35 minut!

  • 9. Data: 2020-05-04 18:39:49
    Od: stary grzyb <s...@o...pl>

    > Z resztą podejrzewam, że zmywacz do etykiet też jest na bazie
    > izopropanolu, tylko dodane jest coś żeby nie parował tak szybko.

    Mój raczej nie - nie pachnie jak alkohol, lecz jak WD-40.

  • 10. Data: 2020-05-04 18:49:33
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 04.05.2020 18:39, stary grzyb wrote:

    > Mój raczej nie - nie pachnie jak alkohol, lecz jak WD-40.

    I może to jest trop - izopropanol z olejem rybim.
    Btw: Rozbierał ktoś pompę głębinową?
    Nie radzę, bo tam jest pod ciśnieniem olej... w każdym razie wali rybą
    potem wszystko ;)

    --
    Mirek.