  • 21. Data: 2017-07-31 21:52:56
    Temat: Re: filtr uv na nowe lampy
    Od: Przyjazny <p...@n...tld.invalid>

    On 2017-07-31 06:22, s...@g...com <s...@g...com> wrote:

    > Trzeba, trzeba. Olej tez nalezy sprawdzać i płyn hamulcowy. Naprawde.
    > Sprawdz w instrukcji samochodu bo sie mozesz zdziwic. A co dziennie
    > należy sprawdzić czy wszystkie swiatła działają.

    Pisałem że nie trzeba, a nie że w instrukcji nie jest napisane że nie
    trzeba. W mojej jest napisane że silnik może brać 1 l oleju na 1000
    km, i co, mam uwierzyć?

    Ciekawostka - jak to jest, że według tej samej instrukcji w Niemczech
    silnik nie wymaga rozgrzewania przed jazdą, a w innych krajach wymaga? I
    to nie w różnych wersjach językowych, na dwóch kolejnych stronach jest
    tak napisane.

    > Oczywiście znakomita wiekszosc kierowców tego nie robi ale nie zmienia
    > to faktu ze sa źródła które tak własnie radzą. Przy czym sa to źródła
    > nieco bardziej poważne od "usenetowicza" bo za takie mozna uważać
    > instrukcje pojazdu lub ksiązkę do nauki jazdy :)

    W przypadku producenta jest oczywiste dlaczego ma interes żeby doradzać
    źle, w przypadku anonimowego dyskutanta w sieci trzeba się dopiero
    zastanowić jaki ma interes.

    > U mnie cisnienie jest stałe ale jak sie zaliczy naprawde dobrą dziure
    > i klej pusci a felga sie wykrzywi to powietrze zacznie schodzić. A na
    > oko nie stwierdzisz ze z 2.3 atm zostało ci tylko 1.9.

    Chyba Ty. Taką różnicę to czuć bez wychodzenia z samochodu, utratę 0.2
    widać z zewnątrz.

  • 22. Data: 2017-07-31 22:04:48
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Przyjazny <p...@n...tld.invalid> wrote:

    > Pisałem że nie trzeba, a nie że w instrukcji nie jest napisane że nie
    > trzeba. W mojej jest napisane że silnik może brać 1 l oleju na 1000
    > km, i co, mam uwierzyć?

    Która instrukcja tyle oleju podaje?

    Moja Honda dopiero przy 230 tysiącach mil na liczniku zaczęła brać olej w
    ilości ćwierci gallona 0,9 na 3000 mil (-5000km).

    Wcześniej ubytek był niezauważalny między zmianami oleju...

> [...]
    > silnik nie wymaga rozgrzewania przed jazdą, a w innych krajach wymaga? I
    > to nie w różnych wersjach językowych, na dwóch kolejnych stronach jest

    Która instrukcja i przy jakich warunkach zaleca nagrzewanie auta przed
    jazdą??

    > W przypadku producenta jest oczywiste dlaczego ma interes żeby doradzać
    > źle,

    Każdy producent bowiem chce, aby to jego samochody były najczęściej
    widziane unieruchomione na poboczu drogi z podniesioną klapą silnika :-))))

  • 23. Data: 2017-08-06 01:53:12
    Od: Przyjazny <p...@n...tld.invalid>

    On 2017-07-31 20:04, Pszemol <P...@P...com> wrote:

    > Która instrukcja tyle oleju podaje?

    Mniej więcej każda którą widziałem.

    > Która instrukcja i przy jakich warunkach zaleca nagrzewanie auta przed
    > jazdą??

    Toyota Avensis MR 2002. W każdych poza Niemcami.

    Idź trolować gdzie indziej.

  • 24. Data: 2017-08-06 15:00:35
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Przyjazny" <p...@n...tld.invalid> wrote in message

    > Idź trolować gdzie indziej.

    Piszesz bzdury - żaden producent nie jest zainteresowany złym
    doradzaniem swoim klientom. Wręcz przeciwnie. Zepsute auto
    na drodze to zła reklama dla całej marki.
    Piszesz jakieś chore spiskowe teorie dziejów. Wyssane z palca bzdury.

  • 25. Data: 2018-03-17 11:29:04
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2017-08-06 o 01:53, Przyjazny pisze:

    > Mniej więcej każda którą widziałem.

    > Toyota Avensis MR 2002. W każdych poza Niemcami.

    W instrukcji do Avensisa 2003 jest napisane, żeby nie nagrzewać na
    postoju, tylko ruszać i jechać. To samo jest napisane w instrukcji do
    Golfa 2018.

  • 26. Data: 2018-03-17 11:33:09
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 17 Mar 2018 11:29:04 +0100, Poldek napisał(a):

    > W instrukcji do Avensisa 2003 jest napisane, żeby nie nagrzewać na
    > postoju, tylko ruszać i jechać.

    Ale czy instrukcja nie jest z Niemiec ?

    >To samo jest napisane w instrukcji do Golfa 2018.

    Tu nie dziwi :-)

    W Niemczech jest zakaz smrodzenia na parkingu.

    J.

  • 27. Data: 2018-03-17 20:12:21
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2017-07-31 o 15:47, s...@g...com pisze:

    > No nieeee, kiedys robili szklane I nie trzeba bylo polerować.
    >
    > A teraz jakis postarzany plastik co sie rysuje a potem żółknie jak sie szmatka
    przetrze ;)

    > A moj ojciec keidys w motorowerze ogar miał szybke reflektora z pokrywki weka. A
    wek był niemiecki! Po ogórkach!
    > HA!

    Bo normalne auto ma jeździć 5-7 lat (a potem na złom) i w tym czasie
    akrylowe "szkła" są ok. A nie jak u nas - średnia wieku auta 18 lat... :-)
    T.

  • 28. Data: 2018-03-19 18:38:25
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2018-03-17 o 11:33, J.F. pisze:

    > Ale czy instrukcja nie jest z Niemiec ?

    Instrukcja w języku polskim, na rynek polski.

    > Tu nie dziwi :-)
    >
    > W Niemczech jest zakaz smrodzenia na parkingu.

    Tak, jak też i w Polsce postój ponad 1 minutę z włączonym silnikiem jest
    wykroczeniem.

  • 29. Data: 2018-03-19 19:47:25
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sat, 17 Mar 2018 20:12:21 +0100, T. napisał(a):

    > Bo normalne auto ma jeździć 5-7 lat

    Ciekawe z czym się na globusy pomieniałeś? :)
    --
    Jacek
    I hate haters.