  • Data: 2014-10-01 17:58:26
    Temat: Re: flyback raz jeszcze - zwoje
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Hello J.F.,

    Wednesday, October 1, 2014, 5:24:54 PM, you wrote:

    > Ale to inna przetwornica i nie o niej mowimy.
    > Ale jak potrzebujesz jednak rdzen ze szczelina, to ustawiasz
    > szlifierke, czy kupujesz taki od razu ze szczelina ?

    Ja? Każę sobie wyszlifować. Przecież dostawcy nie sprzedają rdzeni o
    żądanym AL na sztuki.

    > Choc w sumie ... zaklad produkcyjny transformatorow moglby miec i
    > szlifierke.

    Musi mieć.

    > Nazywajmy rzeczy po imieniu :-)
    > Tak nawiasem pytajac - pierwszy lepszy rdzen
    > http://www.ferroxcube.com/FerroxcubeCorporateRecepti
    on/datasheet/etd29.pdf
    > Ja zle dobralem pierwszy lepszy, czy tu tego wykresu nie ma ?

    Szukasz w niewłaściwym pliku - pisałem HB2009.pdf, od strony 32.

    > Tak swoja droga - oni sie wycofuja z Iron Powder ?
    > Bo lista produktow krotka, chyba zaden nie rekomendowany do nowych
    > produktow, a karta katalogowa rzeklbym tragiczna
    > http://www.ferroxcube.com/FerroxcubeCorporateRecepti
    on/datasheet/tn271511.pdf

    Ferroxcube nie jest istotnym producentem rdzeni proszkowych.

    > Ale przeciez wplywa, to i na L*I^2 wplywa w dwoch miejscach :-P
    > Wybiore wiekszy rdzen, bo wiem ze zgromadzonej energii nie wykorzystam
    > do konca.

    Ale musisz wiedzieć, ile potrzebujesz i wtedy musisz znać I^2*L

    > Czy powinienen napisac "wytne wieksza szczeline" ? :-)

    O ile uzwojenie się zmieści - większa szczelina to więcej zwojów...

    [...]

    Co do archaicznych metod liczenia, to właśnie dzisiaj w nocy się
    biedziłem nad ustaleniem poprawnej zależności pomiędzy szczeliną a
    współczynnikiem AL. I znane wzory zawiodły, niestety - nic się nie
    zgadza.

    Nawet próba podejścia od strony reluktancji i wyliczania
    przenikalności efektywnej również zawiodły. Dopiero spojrzenie na
    wykres w skali logarytmicznej dało odpowiedź - jest to linia prosta,
    czyli da się wyznaczyć za pomocą tylko dwóch współczynników.
    Ciekawe jest to, że współczynnik związany z pochyleniem jest
    praktycznie niezależny od wielkości rdzenia i do niczego niepodobny.
    AL = k * lg^-0.765 gdzie
    lg - szczelina w mm
    k jest współczynnikiem dla konkretnej kształtki, np. dla rdzenia
    E65/32/27 wynosi 440 a dla EF25 AKA E25/13/7 ok. 95

    --
    Best regards,
    RoMan