    From: "M.G." <k...@t...zna>
    Newsgroups: pl.comp.www
    Subject: Re: g.w..ne formularze
    Date: Wed, 28 Mar 2012 11:36:10 +0200

    On Tue, 27 Mar 2012 20:16:09 +0200, gierrro wrote:

    > No wiadomo, że w PHP czy po stronie JS, można sobie wszystkie te pola
    > dowolnie poczyścić/powypełniać.
    >
    > Ale zastanawiam się (i to chyba jest TG, bo ja na HTML się słabo znam),
    > czy czasem same typy pól (albo ich jakieś atrybuty) nie wpływają na to,
    > że jedne pola się czyszczą po przeładowaniu strony a inne nie.
    > Ewentualnie zachowanie samych przeglądarek.

    W przypadku haseł i captcha ma to sens, co nie zmienia faktu, że po
    wciśnięciu submit developer ma pełną kontrolę nad tym co wyświetli po
    ponownym załadowaniu formularza. Więc to, że znikają pola dobrze
    wprowadzone, jest jedynie błędem w projekcie funkcjonalnym, bo wartości z
    tych pól są do dyspozycji i można je ponownie umieścić tam gdzie były.

    Zresztą pierwszą linią obrony powinna być walidacja JSowa, choć ta służy
    jedynie wygodzie użytkownika, bo wprowadzone wartości i tak trzeba potem
    sprawdzić i wyczyścić po stronie serwera.

    --
    M.G.