  • Data: 2010-02-20 20:24:48
    Temat: Re: gaszcz if-ow kontra wywolanie przez wskaznik/wirtualne
    Od: Mariusz Marszałkowski <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 20 Lut, 17:59, bartekltg <b...@g...com> wrote:

    > Drugie spojrzenie na kod.
    > Nie jest to wynikiem po prostu tego, ze w proc1 funkcje są inline,
    > a w proc 2 nie mogą? Zerknij do wypluwanego asm.
    Raz mamy inlinie i procesor musi przedrzec sie przez gaszcz
    skokow warunkowych aby dotrzec do wlasciwego kodu.

    Drugi raz procesor musi odlozyc parametry na stosie, wyszukac
    adres w tablicy i zrobic call(adres) .

    I w jednym i w drugim przypadku procesor ma do wykonania
    pewna prace aby dotrzec do wlasciwego kodu, u mnie wyszlo
    ze kod z gaszczem ifow jest wyraznie szybszy.

    Bardzo lubie kod z wskaznikami (albo wirtualami), co zrobic
    aby bylo rownie wydajnie?

    > A jak kompilator dobry będą tylko 3 ify.
    > BTW, dlaczego nie swith-case? kompilator miałby
    > ułatwione zadanie.
    Ze swich-case w duzym kodzie dziala jeszcze wolniej, a
    w malym szybciej. Przynajmniej w moich testach tak bylo.