    From: Mariusz Marszałkowski <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: gaszcz if-ow kontra wywolanie przez wskaznik/wirtualne
    Date: Sun, 21 Feb 2010 11:33:26 -0800 (PST)

    On 21 Lut, 19:42, bartekltg <b...@g...com> wrote:

    > Ogolnie nie da sie;)
    >
    > 1. Miec troche doswiadczenia i szczescia, jak widac na zalaczonym
    >   obrazku, u mnie wsk dziala szybciej, u Ciebie if[*]
    Niestety to świeta racja w językach wysokiego poziomu

    > 2. testowac najczesciej uzywane fregmenty
    Zgadza sie

    > 3. Olac takie dylematy gdy wazy sie 0.3% czasu, moze lepiej
    > posiedziec nad lepszym algorytmem. Bawisz sie w jakiegos rodzaju
    > datamining, tam sie duzo da pokombinowac zjanac dane (a nie znajac
    > ich nic nie wyjdzie, ciezko tam wymyslyc metody ogolne).
    To mniej/więcej wygląda tak. Jest program ktory rozwiazuje
    kombinatoryczne
    problem o wykladniczej zlozonosci. Stosuje sie do niego wiele roznych
    algorytmiczno-heurystycznych usprawnien. Niektore usprawnienia
    redukuja podstawe potegi w bardzo niewielkim stopniu, raz szkodza, a
    raz pomagaja, srednio np. złożoność spada z 4^N do 3.95^N. Jesli
    takie usprawnienie zle zaimplementuje to przyspieszenie widac dopiero
    po tygodniu obliczen.

    Natomiast data mining uzywamy do opracowywania takich heurystyk.
    Program zrzuca do bazy danych swoj biezacy stan, dane od uzytkownika i
    szukamy zaleznosci pomiedzy danymi a tym co bylo niepotrzebnie
    liczone. Cos w rodzaju jakbys probowal ulozyc kostke rubika algorytmem
    z nawrotami, ale kostka rubika u kazdego klienta bylaby pomieszana
    zawsze w "podobny" sposob. Czasami mozna z duzym prawdopodobienstwem
    odgadnac, ze w jednym z kierunkow nie nalezy krecic kostka.

    Pozdrawiam