  • Data: 2004-06-01 17:56:20
    Temat: Re: gazeta.pl
    Od: "Tomasz Nowak" <t...@n...netventure.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Grzegorz Janoszka <G...@S...pro.onet.pl> wrote:

    > No to dobrze - dlaczego domena z adresem "szerzy technicznie
    > niesłuszne złe nawyki i niby-standardy"?

    Bo w oczach ludzi oraz klientów utrwala się możliwość posiadania
    takiego dodatkowego 'krótszego' adresu, który prócz wątpliwych
    korzyści marketingowych na dłuższą metę przynosi parę problemów,
    nie tylko z punktu widzenia zarzadzania samą domeną, ale również
    serwisem WWW i innymi usługami.

    Ja np zdecydowanie wolę nadawać prefixom domen rekordy CNAME,
    bo dzięki temu zarządzając rekordami A tylko jednej domeny
    automatycznie redefiniuję lokalizacje sterty innych. A - jak
    pewnie wiesz - dla domeny głównej rekordu CNAME nie popełnisz,
    jesteś tam przywiązany jak pies TTLem do konkretnego adresy
    IP rekordem typu A.

    W przypadku serwisu WWW, z racji posiadania go dostępnego
    pod dwoma adresami (z których jeden jest oczywiście zbędny :>)
    mogą wyniknąć przeróżne niepotrzebne kłopoty - począwszy od
    autoryzacji, przez weryfikację referów w przeróżnych
    webaplikacjach i skrptach po analizę trafficu.

    Rozluźnienie dyscypliny w zakresie zarzadzania domenami
    może być wyjątkowym wrzodem na dupie w przypadku
    posiadania userów działających jak psy Pawłowa,
    którzy raz zdradzony adres jegodomena.pl potrafią
    wpisać dosłownie wszędzie (m.in. w poczcie jako pop3
    i smtp). A potem dzwonią i pytają się czemu poczta
    nie działa, a ty przecież serwery WWW i pocztowe
    masz na innych maszynach..

    Dobra, kończę dyskusję w tym wątku, bo oczywiście co
    admin to obyczaj i nic z tej rozmowy nie wyniknie :)

    --
    Tomek
    Dwie tajemnice gwarantujące sukces: