    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: gdzie kupic rs232 <> usb ale ttl
    Date: Wed, 24 Nov 2010 21:35:46 +0000 (UTC)

    bagno napisało:

    > No to ja nie chce ekstra ! Chce zwykłe za które nie trzeba ekstra zapłacić.

    No właśnie, jak coś nie jest ekstra i nie trzeba za to ekstra płacić,
    to znaczy, że jest towarem masowym. Jak kabel do Nokii. Ten na zdjęciu
    w linku powyżej wygląda tak samo jak te od sprzedawców klamotów GSM
    (z dokładnością do zakończenia kabla z drugiej stony).

    Najpierw takie oryginalne kable (w wersji RS232/DB-9) kosztowały
    ze stówę. Wtedy za interes wzięli się domowi producenci i montowali
    układ na małej płytce w skręcanej wtyczce. Za jakieś dwie dychy na
    przykład. Na koniec przyszli Chińczycy i zaczęli sprzedawać gotowe
    z zalanymi wtyczkami po kilka złotych. A później jeszcze wersję USB.
    Mało kto już takich telefonów używa, ale kabli widać zostało sporo,
    bo są po kilka złotych. Najwyżej po kilkanaście.

    > Coś czuje, że kupie losowy wybrany kabel. Może trafie na właściwy.

    Te właściwe, to się chyba nazywają DKU-5. Ale gwarancji nie daję,
    trzeba poguglać.

    --
    Jarek