  • Data: 2018-11-14 01:23:25
    Temat: Re: gdzie kupujecie olej?
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Mon, 12 Nov 2018 22:54:15 +0100, Marek S napisał(a):

    > Mam nadzieję, że tak jest. Obawiam się jednak, że "fully synthetic" nie
    > jest znakiem zastrzeżonym i jakiś Castrol itp go wykorzysta sprzedając
    > swój niby-syntetyk.

    Póki co wychodzi mi, że jeszcze pod tym względem nikt nie kłamie -
    przynajmniej ja się nie spotkałem.

    Jak jest napisane "full(y) synthetic/vollsynthetisch" to jest baza
    syntetyczna.
    Jak są jakieś zaklęcia na około tej syntetyczności, to jak się pogrzebie w
    danych technicznych, to się zawsze okazuje że półsyntetyk.

    > Czemu? Ja właśnie stosuję Millers Oils EE Longlife 5W40 oznaczony jako
    > fully synthetic.

    No ja mówię właśnie o tym, że można kupić oleje 5W-* które są syntetyczne i
    takie które mimo że są 5W-* to w pełni syntetyczne nie są.

    Tak się kiedyś utarło że 5W był syntetyk, 10W półsyntetyk, a 15W mineralny
    i wielu ludzi wierzy w to jakby to jakaś wiedza objawiona była.